försvinnande fort

Även den helg har sprungit iväg.

Fredagen var fullspäckad. Hade visserligen bara en patient, men sen var det mycket som skulle avslutas innan jag lämnade. Klart att det kändes en aningtråkigt att lämna och sedan medans jag körde hem satt jag och funderade en massa över dessa sex veckorna.

Hann  t o m hälsa på BC-flickorna Dana och Tindra och få en guidad tur runt Karlshamn av en av sjukgymnsterna. himlans trevligt.

Medans Anna jobbade undan en del gick jag och tränade en stund. Det är faktiskt kul att ha kommit igång lite igen, måste bara se till att verkligen fortsätta så, men nu har jag fått två veckors "provträning" på ett gym utanför stan, som jag tänkte utnyttja en del nu, utöver att jag faktiskt har Xanté också nu. Sen har de även lite vikter och någon cykel på jobbet, om man orkar vill säga. Kanske inte det man prioriterar julafton och juldagen.


Anna och jag körde iofs två bilar ner, och jag hade kusinen med mig, men vi gjorde en liten skånetrip och råkade hamna på Pema i Hörby och inhandlade lite nya scrapingprylar inför lördagens scrapingträff.

Väl hemma så åt vi lite och drack lite vin! Det var verkligen ett tag sedan jag "fick lov" att dricka alkoholaltiga drycker, eftersom jag alltid har skullat köra på kvällen om vi tex ätit gemensam söndagmiddag.
Xanté blev lite paff när hon såg att Pollux och Anna också var med. Det blev en hel cirkus med alla männsikor och hundar...


På lördagen tog Anna och jag alla fyra hundarna: pappisen Åke, labben Doris, BCn Xanté och jaktcockern Pollux på promenad upp till huset och tittade lite utanför. Det regnade och blåste fruktansvärt mycket och vi fick väldigt fina rosiga kinder när vi kom in, och alla hundarna var leriga och blöta överallt! Det blev bad för samtliga.
Det är verkligen kul att se hur Xanté och Pollux leker, det märks att dom trivs i varandaras sällskap.


Sen kom det en massa folk som vi bjudit in till Scrapingträff. Det var också därför Anna följde med.
Under dagen fick jag inte jättemycket gjort utan sprang mest rundor. Vi var och hämtade ett par stämplar ytterligare som vi hade beställt. Tyvärr var det inte julstämplarna som hade kommit väldigt väl till pass då en hel gjorde julkort.

Först då folk hade avvikit och jag kunde sätta mig ner i lugn och ro, så kom jag igång och gjorde några stycken LO. (bilder kommer så fort jag fått upp och igång min dator.)

Sen satt var jag, anna och pollux och hämtade mamma och pappa mitt i natten och sen en stund senare och hätmade lillebror. Men efter att hämtat honom vi runt två var det dax att packa ihop.


Imorse tyckte pollux att vi var lite sega innan fick han upp oss.

Vi åt brakfrukost  med inbakade frallor och bröd. Hela familjen + kusinen och Anna, så vi var ju några stycken men mysigt var det och vi satt en god stund.

Sen tog Anna och jag oss upp till huset igen och tog en invändig husesyn och Anna gav mig mera uppslag på hur man skulle kunna göra och flera nya alternativ som min hjärna får processa=) Om en vecka får vi tillträde.....

Sen släppte vi ut vilddjuren till hundar på ängarna så att de fick springa av sig lite, och söka lite godis, vilket de tyckte var en bra idé, innan anna skulle köra hem.

Det kändes en aning konstigt att Anna skulle köra till Karlshamn och att jag inte skulle följa med.


Efter det att hon hade kört så la jag mig i soffan och skulle se Al Gores film "En obekväm sanning" men jag hann inte se många minuter innan jag somnade och sov en ganska god stund. Undrar om jag inte håller på att bli en aning sjuk. Känner mig tung i huvudet och hostar i tid och otid. Men det har jag ju inte tid med.... Kanske just därför....

Ingen träning irmorgon i vilket fall, men på tisdag ska jag och syrran dit och om inte annat kolla läget och så får jag hjälpa henne som är novis på området, ännu mer än vad jag är!

Imorgon börjar min praktik på djursjukhuset i Malmö, och då ska jag följa en hundsjukgymnast i två veckor. Ska bli väldig kul och spännande, även om jag verkligen inte ser framemot pendlingen dit. Imorgon får jag i vilket fall sovmorgon börjar inte förrän klockan halv tolv, men så jobbar jag en rätt bra bit ut på kvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0