vilken dag

Igår hade väldigt många avbokningar. Det är kanske inte prio ett att gå till sjukgymnasten med hunden såhär en vecka förre jul...

Men det innebar att vi hade en hel del dötid och inte direkt mycket att hitta på, så vi gick ner och kollade vad operationsavd (op) hade att göra. Tyvärr råkar jag iregel vara väldigt känslig för sådant som innefattar blod, men det så otroligt intressant ¨å det vägade över! Först en rekonstruktion av ett korsband och se instabiliteten i knät på en hund! Dessutom en som vi hade tränat en del! Välidgt intressant att se. Det är inte alls som man gör på människor.

Sedan en hund som var lite felkontruerad och hade knäsålen och skenbenet en aning felvinklat och dessutom en fraktur på lårbenet.


Vi fick lite att göra på slutet av dagen men så är det nästan alltid.

När jag väl kom därifrån så åkte jag via farmor och skulle hämta upp syrran, och dom hade stått och gjort köttbullar på 6kg köttfärs, SEX KILO! Vi fick provsmaka en del och det finns inget som går upp emot farmos köttbullar!
Vi fick en hel bunke med oss hem men tydligen ska de vara till jul! undra hur många som kommer kunna hålla sina fingrar i styr.

Det roliga med såväl förra praktikplatsen som denna är att man får så mycket uppslag till sin egen träning och till hunden. igår fick jag visat för mig ett helt nytt sätt att använda pilatesboll på...till hundarna!! Att få dem att balansera på bollen med såväl framben som bakben. Lilla åke tyckte dock att detta var en mycket dum idé. Xanté däremot älskar alla former av bollar och detta var ju lite annorlunda lite läskigt i början och hon förstod itne riktigt men med en klicker och massa godis var det också helt ok. Så trött hon blev lilla stumpan.


Idag är jag ledig från praktiken då jag jobbade en hel del för mycket förra vecka + att handledaren skulle iväg på morgonen. Så meningen är att jag nu ska ta igen mitt slarv i helgen och ta och skriva mina rapporter och få dessa ur världen. Hur nu det ska gå till, men till att börja med är det nog bäst att flytta mig till den datorn utan internet! Annars fastnar man här ganska lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0