Agility

Torsdag=agilityträning!

Till skillnad från helgen så kändes denna träningen bra! Xante var taggad men ändå följsam, Lite väl följsam ibland! Ellerhur, Catti? haha

Det var starten på en klass tre bana ritad av Mia Lamaanen, mycket intressant. Klurig men ändå inte svår. Det kändes faktiskt skönt att vi klarade den.

En sak jag kom och tänka på, efter att ha kört både lite olika varianter, så är oftast det man tänker först bäst.

Vi körde banan baklänges oxå, vilket var ännu klurigare, men samma sak här min första tanke funkade bäst på Xante.

Sen körde jag även lite framåtsändande, eftersom jag har varit otroligt dålig med att träna det. Iofs så är inte Xante så jättestort behov av det än så länge, hon har ett bra sug framåt. Men jag vill ändå träna in ett "fram"-kommando.

Snälla Catti erbjöd att jag kunde åka med henne ut till klubben och träna lydnad på tisdagar! Det behöver vi verkligen, det ligger alldels för mkt snö här för att träna resten. Dessutom en träningstävling i lydnad in i halva maj, kanske man skulle ta och våga anmäla.

Precis som Anna sa när hon skulle flytta härifrån: Det känns lite fel att flytta nu när saker och ting börjar trilla på plats. Du har en poäng, vännen!

Imorse skulle jag och min kompanjon i Cuppsatsen träffas och gå igenom lite. Det var en aning tungt att gå upp redan vid halv sju, är inte riktigt van vid det.

Nu skiner solen och jag ska laga lite mat och äta på balkongen! Underbara vår!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tack vad snäll du är. Den första bilden, dne på svanen har jag redigerat lite i photoshop cs3, fast inte speciellt mycket, lade till en färgton bara. och den andra bilden är precis som den var när jag fotade den. har bara förminskat den.. är verkligen inne i en fotoperiod nu. visst hade du också köpt systemkamera nu? det är ju sååå roligt..

2008-04-19 @ 14:50:31
URL: http://calaelen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0