Det regnar ute...

... och det passar just nu mitt humör alldels förträffligt.

Börjar nog (eller ja det är så) bli lite sentimental nu när man snart ska flytta. Jag har längtat efter detta länge, längtat efter ett liv lite mer strukturerat än plugglivet.
Men nu när det börja närma sig, så börjar man verkligen uppskatta det man har här; och det kommer aldrig komma åter, vilket känns just jobbigt.

Det är med lite skräckblandad förtjusning som det är dax att börja jobba som sjukgymnast. Ja....

Helgen har varit fullkomligt fullspäckad. Egentligen skulle jag ha varit på en scrapträff, det var flyttning av agilityhindrena ut till klubben och jag och Linnea skulle fotopromenad. Men det blev inget av det . 
Jag fick i tag i mitt objektiv till slut i fredags, sedan har jag suttit med C-uppsats som ska vara klar snart och sen var vi ute i gårkväll och då blir dagen efter som dagen-efter helt enkelt. 

Det var underbart väder imorse när jag vaknade, och hämtade hem Xante som varit hos Storm.
Vi var ute och tränade lite, rutan gick toppen och så även inkallning med ställande. Hon var taggad till tusen. 
Sen satte jag mig och fotograferade en massa, en hel massa. Ska lägga upp några smakprov senare.  Jag älskar mitt nya objektiv, det är perfekt lagom för mig, även om det är lätt att få skakningsoskärpa. Men jag tror inte att jag ens kommer att sätta på det andra objektivet igen, det känns väldigt avlägset och jag märker att jag oftare och oftare hamnar ute i maxläge.

Sen la jag mig och såg en film som var lagom tankekrävande. 

och nu har jag precis satt mig med C-uppsatsen en stund igen. Tråkigt värre och då kommer tankarna ganska snabbt. 

Och nu har jag läst igenom den igen och ska gå in och redigera lite grann. och så kommer Karin strax och vi ska baka muffins. 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0