Lydnad

Då var det första gången dax för lydnadsträning här uppe i Luleå.
Det var bara klass 2-ekipage

Xante var väldigt taggad, så hon fick vackert vänta medans de två första (av fyra) gick igenom sina program.

Vi körde hela programmet och det kändes väl sådär, men så har vi ju faktiskt tränat väldigt lite.
Det har varit väldigt mycket fokus på agilityn och olika övningar till den och andra trix.

Platsliggning: Första riktiga platsliggning med dold förare. Hon ålade sig lite tydligen, men jag vet att hon är inte riktigt förtjust i att ligga på snön.
Fritt följ: Gick väl rätt ok, hon svävade ut lite emellanåt.
Läggande under gång: Xante är grymt duktig på den den och slänger sig i backen, men jag har tydligen ett handkommando oxå, som jag inte riktigt själv känner av.
Inkallning m ställande:  hmm, den första gick uruselet men andra gången stannande relativt ok.
Rutan: Efter Dk så ställde hon sig i rutan, men hon hamnar inte mitt i och någon gång även ute till vänster. Så träna träna, träna!
Fjärrdirigering: Snyggt, hon kröp en liten bit, det börjar ändå falla på plats. Jag vill att hon sätter och lägger sig bakåt hela tiden.  
Fritt hopp över hinder: vad ska man säga, snyggt!


Jättebra att få träna tillsammans med några som kan, och kan kommendera och kommentera
Så nu har jag jättemycket mer på fötter som vi kan träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0