Tråkvecka med ett bra slut

Efter den härliga helgen så var det till att ta tag i livet igen och plugga!
och det är det jag har gjort i stor sett hela vecka. Har t o m ont i rumpan för att jag har suttit så mkt
på den icke ergonmiska stolen, haha.

Vilket som så tränade jag och Xante agility igår kväll. Vi hade gemensam träning i två timmar
till skillnad från den normala timmen per vecka.  Eftersom vi ska till Boden och tävla DM på söndag.

Jag hade letat fram två stycken banor. Båda från MyDog, men olika år.
Den första var en klass 3 bana ritad av Nisse Lindqvist, en domare som jag tycker brukar göra roliga banor.
och han ska döma i Jokkmokk i maj. Blir allt lite sugen på att åka.... men men

Eftersom det var en klass 3 så gjorde vi om den lite.
Xante löste den svåraste grejen galant, men diskade sig på tre andra ställen. HaHa.
mest för att jag hann inte med och hon satt i fel tunnelingång TVÅ gånger.

Sedan en klass2 bana av den danska domaren Allan Hansen. ytterligare en snabb bana, som jag tror att vi klarade oss igenom utan disk....eller?! NÄÄÄ. Jag råkar ha en hund som ÄLSKAR slalomen
och hon satte ingången snyggt men hon skulle till Aet.... men kontaktfälten satt och jag måste verkligen förbättra min handling till en snabb hund....

Dagen idag har bjudit på den ena bra saken efter den andra. Med posten kom ett tjockt kuvert med en massa papper som min underbara mamma, med hjälp av min lika underbara bror hade skickat upp. Nu ska det lamineras, sorteras, stämplas och målat!

Sedan begav jag och Mona oss in till stan, för att ta en hel dag tillsammans. Hade en del ärenden.
jag fick handlat lite kläder oxå: tre koftor och en tröja för det fasinabla priset av 100riksdaler! Ordinarie pris skulle vara ca 1200.- Underbart.
Är ett stor fan av halva reapriset, spec när det finns snygga kläder kvar. Nu har jag oxå påbörjat jakten efter kläder till syrrans student.... vet inte riktigt vad jag vill ha...hittade en snygg på MQ, men när jag väl provade den så var betydligt sämre, Tråkigt! Vi får se... är ju en stund kvar...

jag gick och handlade mat medans Mona gick till jobbet och städade. Gick upp till henne och höll henne lite sällskap och lämnade varorna där, vilket skulle visa sig vara dumt.
Vi gick och åt och sedan mötte Karin upp oss och  så gick vi på Bio. Vi såg premiären av den nya filmen 21.

image165

Den var faktiskt mkt bra, och helt klart sevärd!

Men så slutade den precis kvart i nio, när bussen gick. Vi hade hunnit om inte om....
Äsch! Vi tog en annan buss halvtimmen senare, men meningen var då att vi skulle behöva gå från skolan och hem, jobbigt värre när man hade en massa matkassar. Vi fick då av den snälla busschaffören sitta kvar och så körde hon oss till vår "ordinare" hållplats, eftersom hon ändå skulle upp hit. himla snällt, sådana männsikor borde det finnas fler av.

Nu...sängen...

Kommentarer
Postat av: Blommig

Hej!
Vad du har varit duktig och pluggat i veckan! Härligt att vovven är så duktig och klarar svåra banor:)
Du.. jag var tvungen att radera din kommentar..ville inte att någon skulle se hemlisen:) Det är en hemlis för dom där hemma att jag ska söderut *fniss*
Ha en bra helg
kram

2008-04-12 @ 08:52:53
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Blommig

Ang mitt stjärnalbum. Hittade en beskrivning på internet hur man gör för länge sen men hittar den inte nu :(
Japp man kan slå ihop det så att det blir ett album
kram

2008-04-13 @ 08:53:13
URL: http://shipp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0