Summa sumarium av året 2008

Efter min lilla biltur igår, och efter att ha lyssnat på P3s Christer om vad som var det bästa med året 2008,
och det fanns väldigt många olika berättelser kan jag lova. Men det gör ju också att jag börjat fundera över mitt år,
och vad som egentligen har hänt. Detta året har jag inte hunnit med att scrappa min årsbok, som jag gjorde förra året vilket är lite synd. Ska nog försöka lägga lite mer fokus på just den biten nästa år, för det är kul att ha. 

 
 - Börjat träna lite mer agility regelbundet, debiuterade i Haparanda i feb, tvälat sex gånger, och Xante lyckades med att bli uppflyttade i Hopptvåan.

- Skivit min C-uppsats, som till slut blev ganska bra, fått ut min examen, fått ut legitimationen från Socialstyrelsen, och dessutom fått ett jobb som jag trivs mer och mer på.

- Flyttat från Luleå (som fortfarande känns i själen, mest för att man kan sakna själva livet som var däruppe), och dessutom hunnit med att byta lägenhet en gång till i Sölvesborg, till en som jag trivs mycket bättre med, och här tänker jag nog stanna ett tag.

- Köpt min underbara kamera, som tar mig ut på nya äventyr, och som gör att jag tykcer det är roligare att fotografera än tidigare.

- Haft en fullbokad sommar med flera äventyr.

- Blivit opererad, men med ovisst resultat, men jag har själv hittat strategier hur jag ska klara av problemen när dom uppstår, och lider idag inte jättemycket utav det.

- Gått Vallningskurs x2 på Kelliegården, och insett hur fruktansvärt kul det är.

- HD- röntat Xante vilket gav godkänd resultat, och en sten lättade från mina axlar.

- Gick kurs för Annica Aller, vilket verkligen gav mig mersmak och inspiration för agilityn.

- Haft den mest lugna och sköna julen som jag någonsin kan minnas. Jag har inte kännt spec mycket stress, stämningen hemma har varit på topp, och helt enkelt helt underbart.



Sedan när man sitter och läser i bloggen, så inser man hur mycket mer som man hunnit med, och hur många gånger jag har skrivit att tempot är högt, och vilka grejer som har hunnits med på ingen tid. Jag upplever sällan att jag har för mycket att göra, men det börjar väl sjunka in att vara helt ledig utan planer inte alls är dumt emellanåt, för att hinna med allt det där som man vill göra en annan gång.

Med det sagt ska jag ta mina saker och dra till Kalmar och min vän där för nyårsfirande.
Sedan jobbar jag på fredag, så det får bli en relativt lugn nyår iår. Vilka förväntning och målsättningar jag har för nästa år, kommer någon dag in på det nya året, ska funderas lite mer.

Så jag vill önska alla ett riktigt gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Tack detsamma :) Du har haft ett fullt år ja :) Och nu till sommaren är det min tur att bli färdig :O Och min C-uppsats som ska skrivas under våren.. Tänka sig.. ;) Tiden går fort!!



Ha det underbart!!

Kram!

2009-01-01 @ 20:02:12
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0