Agilityträning

Igår tränade vi agility igen.

först höll jag i en träning för nyböjarna, det är väldigt svårt att veta vilken nivå de ligger på när man bara hoppar in så, kombinationerna var nog lite för svåra men jag hoppas vi hjälpte dom lite grann iaf!

Sen körde vi samma kombinationer, blandat en box och sedan kontaktfält och en med varierande slalomingångar, vilken man kunde göra svår om man ville men oxå göra väldigt lätt.

Xante satte alla kontaktfälten  och det är jag himla nöjd med.  T o m när jag stessade henne och sprang långt före henne, så stannade hon. Ett nytt projekt blir  att få lite snabbare kontaktfält, alltså full fart  ner och sedan stanna.

Vi tränade en del bakombyte på raktstäcka, från början fattade hon ingenting och gjorde en massa snurrar, men tillslut så trillade poletten när.


Stjärnan med slalomingångarna, Xante slarvar en massa när det väl kommer till slalomen. Hon blir stressad och
 går ut eller söker inte ingångarna. Det som länge varit så bra, men det kommer väl bakslag på det oxå.
När vi gick därifrån  och körde annat och sedan körde det igen gick det en aning bättre.

Boxen; hon är en liten stjärna min lilla. Det går undan och det är snävt. Det märks att vi tränat en del på tajta svängar, för helt plöstigt när jag satte upp en rakstäcka då kan hon inte det.

Vi har lite att träna vidare på men det finns ju även ljusglimtar. Det som är bäst är att hon tycker att det är så kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0