Det snurrar runt i huvudet.

Ibland känns det som om det vi har lärt oss under dessa snart tre åren, verkligen kan ställas på ända hur lätt som helst.
Har idag haft föreläsning ang långvarig smärta med en sjg och en överläkare från ett smärtrehab-team. Mycket av det som dom sa var inte alls förenligt med det vi tidigare lärt oss... men tydligen är det så det ska vara...
Det är bara till att suga åt sig som en svamp och hoppas man kan förvalta kunskaperna väl.


Helgen har varit väldigt rolig!

Lördagen bjöd på snörugby, pulkaåkning och grillning, innan vi bastade för att sedan äta middag och för att sedan svänga om natten lång.

Snörugby var nog ¨något av det roligaste jag gjort på länge. Snö upp till vaderna och sedan springa och försöka tacklas, och det gör inte ont någonstans om man trillar. Dels för att man var väldigt vadderad med en massa kläder och sedan landar man i snö. Det allra jobbigaste var nog att det var fruktansvärt kallt och lugnorna hade lite svårt att tillgodogöra sig luften medans man sprang. Så det blev en hel del pauser.

När vi helt enkelt inte orkade längre bara det av upp till Ormberget, där det fanns en pulkabacken med tillhörande grillplatser...
Xanté var med precis hela dagen, och hon tyckte det var väldigt kul. Rugbyn var nog hennes favorit.
Dock blev hon väldigt kall och frös en hel del, men då vandrade hon från famn till famn...
Lite Pulka tillsammans med matte fick hon oxå åka. Hon var tyckte nog det var lite spännade, lite förvånande faktiskt....
Lilla stumpan var så trött efter denna dag, så när vi kom hem så gick det inte att rubba henne från hennes täcke....

           
  image59


Igår var jag inte väldigt pigg, varken i kroppen eller knoppen.
men jag satt och pysslade lite, och testade att måla med distresser.
OJ så kul det var!! Varför har jag inte gjort detta tidigare...
Lite tips fick jag från Lena på Lajm oxå! Så nu blir det måla av...



Sen ska jag väl göra mitt köpstopp officiellt oxå... Kanske det blir lite lättare att hålla då

Jag har länge velat ha en ny kamera. I somras efter att ha jobbat otroligt mycket så gick jag och köpte en
digital kompaktkamera, som tydligen skulle vara väldigt bra.

Denna kamera har jag inte riktigt kunna komma överens med, (finns lite under tidigare inlägg)
även om jag då och då upptäcker nya funktioner som självklart då gör mig glad!

Men efter att ha ägt en analog systemkamera och mest fotat med den, så saknar jag nu ändå den känslan
och funktionerna som gör att det går att trixa lite mer då man fotograferar.

Så nu ska jag spara undan mina pengar till detta, och inte köpa mer än det som är nödvändigt,
för att ha som mål att kunna köpa den kamera jag vill ha, Gud vet när, men det är en morot.
Men oxå ett försök till att inte sätta i mig snask och inte heller färdigmat... utan då ska jag göra själv av det som finns hemma, och det skulle innebära en hel del mindre på den fronten...

Jag surfar rundor och läser en massa, lite som en marknadsundersökning. Självklart blir man sugen ofta.....

Det var lätt att inte handla igår, men idag var det mindre lätt...ögonen var tunga som bly och var helt enkelt tvungen att ha lite koffein för att klara av fortsättningen av lektionen.
Men framför allt det jag verkligen ska spara in på är inköp av scrapingsaker, efter att det som jag nu (snart får hem) så blir det inte mer på den fronten....

Det ska oxå bli en morot att plugga och söka jobb lite mer frekvent än vad jag gör nu....

Den kamera jag är mest sugen på nu är en sådan här:

image62

Men det kan hinna ändras flera gånger än...

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Haha! Vilka mål du har satt upp. Inte handla scrappingsaker blir kanske svårast :P Den kameran är den jag också har tittat på som alternativ fast jag är nog fortfarande inne på min Canon EOS400D. Provat en kompis 350D och tycker den verkar bra som nybörjarkamera.

Jag ägnade förmiddagen åt att längta tills jag ska till Lule men sen kom jag på att jag måste kanske jobba lite också :P Nu har jag ont i mage för att jag ätit för mycket smörgåstårta -var på födelsedagsfika hos min morfars bror. Inte mycke GI i dagens diet ;)

Saknar dig! Kram kram

2008-01-28 @ 22:08:11
URL: http://tokfias.blogg.se/pollux

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0