Så kul, så kul!!

jag hade nästan glömt hur kul det verkligen kan vara med agility.

Sedan jag såg Jenny Damm-filmer med syrran så har jag varit så taggad,
men det har inte blivit av förrän idag!

Har mailat fram och tillbaka ett par gånger med en tjej som är ansvarig för agility-grupperna
i Luleå BK/Hu, och så har de en tävlingsträningsgrupp på torsdagar, i samma ridhus där min kompis
rider lektion på torsdagar, men då lite tidigare!

Så idag blev det av att vi åkte med ut, och...
fick köra en lång bana med lite kluriga slalomingångar och sedan en tajt kombination...
och så var det en finsk tjej som är kursledare!
Det var precis vad vi behövde, någon som tittar på oss och berättar vad som blir fel och varför!
Ibland hänger man inte riktigt med själv!

Kul!!

Nu är Xanté så trött, så trött!
Väldigt mycket intryck för henne idag, först vara med en bra stund i stallet och hälsa på alla hästarna och
sedan anstränga sig och träna agility.....

Kanske matte kan plugga en del imorgon! Eller inte?! hihi!

Kommentarer
Postat av: Pollux

Va kul! Jag vill också träna agility. Men matte säger att hon inte har tid så jag får vänta tills i vår. Orättvist!
Voff

2008-01-18 @ 10:08:12
URL: http://tokfias.blogg.se/pollux
Postat av: Elin & Tipp

Åh, man blir ju avis! På flera saker. ;) Agilityn (som jag bara har kört i hemmasnickrad form.. ;P) och att vara i stallet! Hihi, jag är en hästfantast utan hästar förstår du. ;)
Vi får ta den där promenaden snart! Och jag provar gärna på att scrappa också. ;)
Kram

2008-01-18 @ 11:00:42
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Petra & Lira

Vad kul att ni kommit igång med agilityn och fått träningsmöjlighet! Ska bli kul att följas åt i klasserna sen!
Tack för dina boll-tips! Lira får plats på bollen, både sitter och står, med lite stöd från mig antingen att jag håller i bollen eller henne lite lätt. Hon är duktig! Jag fick en amerikansk dvd med pilates och koordinationsträning för hund av en kompis. Mest sånt jag redan visste, men ändå nåt litet nytt var där oxå. Du vill kanske ha den?

2008-01-18 @ 19:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0