Besök av fixarmaffian...

Första delen av helgen spenderades i Örum. Mammas födelsedag skulel firas, och det var på Karlsgården, med grillning och sedan badtunna. Otroligt mysig en härlig sommarkväll, men så trött man blev.





Sedan på lördagen fick jag sova tills jag vaknade, iofs inte så länge, men dock är det skönt att få vakna utan klocka.
Förmiddagen blev ett långpass snack med mamma, härligt. Har mellanåt saknat våra maratonpass i diskussioner.
Sedan begav vi oss på en lite shoppningtur, och jag fick inhandlat en ny tröja samt lite nya papper.

På kvällen var jag och syrran och tränade agility tillsammans med en annan tjej.
Det sattes upp en klass-tre-bana, rätt klurigt tyckte jag, med byten som var svåra. LIte diskussioner fram och tillbaka,
men så fick jag till ett bra lopp, och Xante följer mig bra, pinnar jag bara på så går det bättre=)
Skönt att få minst en bra genomgång innan Sjöbo i helgen.

På söndagsmorgon vaknade jag tidigt och tillsammans med lillebror, så packde vi bilen, ringde morfar och frågade om han ville bjuda på frukost, vilket han så klart ville (och vilket vi visste iofs).
Inom åt lite grann tillsammans på hans uteplats, mkt mysigt, lämnade X med saker, och sedan vidare till nästa anhalt.
Hämta upp kusinerna för att sedan bege oss till Boda Borg i Karlskrona. Vilket är ett ställe lite liknande fångarnra på fortet, där man tillsammans ska lösa diverse uppgifter. Det finns olika svårighetsgrader och olika fysisk ansträngande banor. Kul var det och det passade verkligen alla från yngst som var sju till mig då...
Lite synd bara att vi planerat in det en av de varmaste dagarna...för konditionering där var inte den bästa.

När vi kom hem hit, hade mamma skickat med potatispaj och jag hade tidigare gjort tårta.
Morfar med sällskap, och moster m familj var här. Tillsammans blev det mkt fixat. Grabbarna började med att sätta upp min nya taklampa, och efter maten så fick moster ett ryck och vi hjälptes åt att sätta upp gardinerna, i ALLA rummen.
Så nu är det mer ombonat här hemma. Moster tyckte det kändes mkt bättre än första gången då hon var här och det var bara flyttkartonger över allt.

Bildbevis:





Kommentarer
Postat av: Jessica

Ser ut som en mysig lägenhet du har Anna, och tjusigt blev det med denya gardinerna.



Hoppas allt är bra i sommarvärmen!



Kram från kusin Jessica

2008-07-29 @ 21:17:54
Postat av: Anna & Pollux

Gud så mysigt det blev med gardiner. Håller med din moster att det blev mer ombonat med en gång ;)



Du verkar ju haft en mysig helg. Roligt nu när jag träffat din morfar. Han var så mysig! Nu är jag hemma igen i ett regnigt Jönköping :( Ska sätta mig och blogga lite om Gotland nu tänkte jag. Kram

2008-08-02 @ 09:00:14
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Anna & Pollux

Och lampan blev ju mycket bättre än den som hängde ner :P Slipper du slå i huvudet hela tiden.

2008-08-02 @ 09:00:49
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0