Gårdagens agilitytävling

Det var alltså dax för inoff agilitytävling på Luleå Bk.

Vi satt fyra stycken till strax över elva i torsdags kväll och blev klar med alla startkort, starlistor och resultatlistor. 

Xante var anmäld till alla klasser, jag skulle starta klass 1 och 2 och sedan min kompis klass 3 som jag dömde. 

Första loppet var en Hoppklass, med bara raksträckor i princip. Inga direkt fällor, men de byten som skulle göras var rätt kluriga var det bästa var. Vilket som så skulle Xante minsann inte springa rakt fram om jag låg något efter henne. Vet inte riktigt varför, tycker att jag tränat rätt så mycket raksträckor den senaste tiden, t o m Catti tyckte att hon var extremt "frågvis" skumt! Det resulterade i tre vägringar och disk, som där iofs någon jag tyckte var lite väl tveksam, men det spelar ju ingen stor roll. Det som dock stör mig är att Xante får så stora svängar på tävlingar, på träning är hon oftast ganska tajt på hinderstöden, men sedan på tävlingen svävar hon gärna ut, undrar vad jag gör som är så annorlunda?!

Nästa klass var då Agilityklassen. En ganska svår klass ett bana tyckte jag. Många hinder som stod lite i vägen och många som lockade. I Medium var det bara en som gick igenom. Men av någon anledning så skärper jag ihop mig mer i agilityklasserna och det blev ett ganska bra lopp, som vi vann, med en tiondel! Dock gick hon åter igen ur slalomen en port för tidigt, eftersom hon fick syn på tunneln, och jag var noga med att jag inte skulle öka takten, men jag tror att jag tar steget en bit ut, och vips så följer hon med!

Klass två, först agilityklassen; som byggde en del på tunnlar, tre stycken låg i princip med öppningarna tillsammans. Den var rätt rolig att köra faktiskt! Fick rädda upp en situation men annars flöt det på bra.  
Vann även denn, Kul!

klass två hopp: en bana som var mycket raksträckor. Ytterligare en bana som inte passade Xante. Jag hamnar lite efter i ett byta och så sitter hon i en tunnelingång, istället för slalomen, vilket förvånade mig lite eftersom hon brukar suga på slalomen. Men tydligen inte denna gången. När jag sedan körde vidare så var jag betydligt lugnare och resten gick kalas.  

Sedan dömde jag som sagt klass tre, men de hundarna gjorde det ganska lätt för mig, det var bara en situation som jag blev lite tveksam i.
Mona startade med Xante, meningen var bara att hon skulle iprincip gå över första hindret för att räknas som en start, jag tyckte det var himlans kul att se hur Xante reagerade, eftersom hon är van vid mig och fäst vid mig. Hade varit som ännu roligare att se en van agilityförare att köra henne.

Annars var tävlingen kul, och flöt på ganska bra, förutom lite datastrul emellanåt.

image207

image208

image209

När jag väl kom så var jag så trött, så trött att jag somnade och låg i en dvala i typ två timmar, innan Sandra ringde och ville se film. Det är ett under att jag inte somnade. Men sen var jag ganska trött i morse när jag vaknade.

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Va skoj med tävling! Gick ju ganska bra ändå måste du väl erkänna. Väldigt fint kort på dig också :)

Fast va brunt ni har det :P Här nere är det ju alldeles alldeles grönt överallt. Fast idag var det kallt igen. På med långbyxorna. Inga 25 grader inte utan
kanske bara 13 *brr*

Fick ett jättefint kort från en god vän på posten idag och jag blev VÄLDIGT glad. Tänk att jag har sådana vänner som tänker på mig så *blink blink* TACK!

En annan skoj grej innan jag går och lägger mig. Nina som läst R, varit trainee innan mig och som är min fadder och som jag har träffat litegrann. Hon är kusin med JENS! Världen är bra liten.

Kram kram!
P.S ser fram emot ditt och Xantés besök snart....

2008-05-12 @ 21:49:56
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0