Agilitycup

Ikväll var det dax för nästsista omgången i kristianstads bks höstcup.
Det var egentligen en ganska lätt klass ett bana, men så klart skullle vi inte gå igenom det nu. Försökte känna mig avslappnad, men dock inte ens då. Först kom jag fel i ett byte och sedan går hon ur slalomen IGEN! Tro att jag blev less.
En snabb tanke var att faktiskt bryta där, men det gjorde jag inte utan fortsatte banan ut, och då gick resten ganska bra.
Testade denna gången att faktiskt att köra helt tyst i början, men än så länge behöver hon lite av mitt stöd där fortfarande.
Efter tävlingen så körde vi banan igen, och då så klart gick det så gott som felfritt, en enda lång sväng
annars helt okej. Då peppade jag henne betydligt mer, men så lämnde jag henne ca tre-fyra meter i slalomen oxå,
och då jobbade hon hela vägen igen!

Vet inte om det är belöningen i slutet, som idag var frisbeen, som drar lite väl mycket, iaf var det så i en av träningsrundorna. Hon hinner inte jobba igenom, vilket så klart retar mig en del.
Samtidigt är det svårt att ta belöningen från henne när hon väl tagit den, för blir hon så låg. Men så länge jag körde utan belöning i slutet, utan den kom först från mig, då jobbade hon igenom på ett helt annat vis.
Det blir mycket att träna på i vinter.

Kommentarer
Postat av: Malena med grabbarna

Jag tycker minsann ni är jätte duktiga!! Ni kommer gå långt. Tänk på att hon inte är så gammal ännu!!

Tack för trevlig sällskap igår!



KRAM

2008-10-16 @ 17:13:46
URL: http://www.bowmore.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0