Kristianstad

Idag var det dags för Kristanstads tävling.
Klockan ringde i vanligt tid, och jag var så trött, gick här hemma som en zombie innan jag kom iväg.

Först stod jag inropare i första klassen, sedan satt jag ögon i den andra. Efter det var det dags för våran första start, vilket var agilityklassen. Andra hindret var slalomen, med en tuff ingång, men det fixade xante snyggt men sedan gick hon ur nästsista porten, och då gick luften ur mig helt och hållet. Det var agilityklasen jag ville satsa på och ev lyckas plocka en pinne till. har ju bara en i den klassen. Sedan skulle hon inte gå upp på vippan heller, sprang två varv förbi innan jag lyckades få upp henne, och sedan hoppade hon tydligen kontakten på bommen oxå... en massa att träna på och det är ändå det som vi tränar mest då vi är på klubben, kände mig faktiskt väldigt besviken i det läget.

Efter lite väntan så var det dags för debuten i hoppklassen, och det banan var verkligen inte svår. Det var nästan så att jag tyckte att klass ett banan var ett strå vassare, hade varit roligare att köra den.
Det var verkligen en spring bana, och snabbast förare vinner, var känslan. Verkligen inte bana som passar mig och Xante, även om hon inte är långsam på något sätt.
Xante rev hinder nr tio, vet inte riktigt varför, och då var det samma känsla som i agilityklassen, luften gick ur mig och sedan så släppte jag kontollen helt, och så satt hon i fel tunnelingång i en böjd tunnel.
Men kändes det som om byten satt rätt så ok, och det var det positiva jag tog med mig från den klassen.

Nu är inte Xante anmäld till fler tävlingar denna säsongen.
Ev ska hon få ingå i ett lag, och det skulle jag tycka var skitkul! Så nu ska jag försöka hitta en strategi för vår vinterträning,
just nu är den obefintlig och det är alldels för slappt. Måste bli bättre på att träna aktivt och ha en tanke med vad det är jag ska träna.

Min förhoppning är oxå att Xante väldigt snart börjar löpa, så att inte hela nästa säsong förstörs. Har ju redan stora planer för den....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0