life feels good

Jag vet inte riktigt vad det är med mig just nu,
men jag känner mig allmänt bara glad.

Egenligen borde jag bara vara trött, eftersom jag inte riktigt hunnit med att ta igen
efter helgen, och visst känner jag mig trött mellanåt oxå, men känslan är att det är bra.

Mycket beror nog oxå på att Xante kom tillbaka, och att jag uppskattar henne bara mer och mer.
Inte ens morgonpromenaderna känns jobbiga, utan mest bara sköna, och det blir allt längre rundor.

Igår blev det en cykelrunda med xante, på vägen hem så passade jag dessutom på att handla lite,
sedan blev det matlagning i stora mått både en stoooor sats veg lasagne och två bröd med linfrö, valnötter och pumpakärnor som verkligen blev jättegott.

Idag slutade jag lite tidigare från jobbet eftersom det var så härligt väder, så direkt jag kom hem så slängde jag i mig en macka och packade in Xante med saker i bilen och körde ut till Stiby backe.
Det var betydligt mkt skönare att gå där idag än förra veckan och xante sprang upp och ner för backarna och såg ut att njuta av livet. Såklart fick kameran följa med och bilderna finns här: http://www.flickr.com/photos/hxante/



Sedan körde vi en snabb sväng upp på klubben på vägen hem, och tog kontaktfältshindrena 2ggr Aet och bommen, snyggt och bra, och hon börjar bli lite mer självständig på Aet iaf.

Vippan tog vi fyra gånger, och nu tvekade hon inte en gång, utan snarare förstod hon att vi var där för att träna den, för hon spang raka vägen fram dit. underbara hund. Hela vägen ut och la sig... sedan slog den i lite, och inte ens tvekan efter det.
Det kändes bara så bra.
Imorgon blir det Agilitycup i Kristianstad och då ska vi minsann skärpa oss. Jag har nog tagit lite väl lätt på dom banorna.

sedan skickar vi en styrketanke till Malena och hennes hundar. Hoppas verkligen att det löser sig med Obelix.


Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Visst är det underbart när man mår så bra :) Just nu är jag trött och uttråkad, men snart ska jag hem till Skåne, och då ska jag få träffa Tippen igen :D Och du vet ju hur underbart det är att träffa sin vovve efter så lång tid ifrån varandra! Fick höra att sötis sover i min säng hemma. hihi.

Lycka till idag! Eller ni har kanske redan kört agilitycupen ;)

Kram!

2008-10-15 @ 16:45:01
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0