Hässleholm

En lånd dag i Hässleholm idag, men ack så rolig. Det smolk i bägaren  i slutet men jag ska förklara det längre ner.

klockan ringde väldigt tidigt imorse, t o m tidigare än vad den brukar på vardagarna. Inte alls kul just du, men det skulle visa sig vara värt det=)
Tyvärr blir det inga filmer, eftersom kameran protesterade hela dagen och jag orkade inte lägga energi på den.
Banritningar finns här

Men till tävlingen.
Först ut var en agilityklass, som jag inte reagerade något speciellt på banvandringen. Var nog lite trött, för efteråt var det vissa uppenbara fällor som jag borde ha sett.
Iaf så var starten ganska okej och det flöt på bra, fram till slalomen då jag hamnade lite efter, räknade inte riktigt med att det skulle gå riktigt så snabbt, och inte efteråt heller.
Så helt plötsligt så sprang hon upp på vippen istället för att ta bommen. Vippen stod inte ens nära, men det stod i lite bättre linje eftersom jag stod rikta ditåt. Helt enkelt mitt fel, måste tänka mer på att hon tar hinder lite långt iväg;)

Hopploppet nästa, en riktigt kul bana. Xante var taggad, men ändå lite mer sansad än i första loppet. Hon fick några riktiga utsvävningar, men sprang på 29sek, vinnaren sprang på 25s. Så det finns ju att tajta till en hel del. Vi blev tvåa och fick vår sista pinne och blev därmed uppflyttade till tvåan. Ska bli lite kul faktiskt.

Sedan var det ytterligare två klasser kvar, vilket kändes lite märkligt och luften gick ur mig lite grann faktiskt. Men jag försökte ladda om.
Agilityklassen upp nästa.
Egentligen en ganska kul bana, som jag absolut vill sätta upp och träna mer på, men det blev ett missförstånd i en kombination då hon bara skulle runt, lyckades fånga upp den gången, men sedan nästa gång när hon bara skulle rakt fram, men dock stod dom inte helt i linje och det är xante inte bra på. Det kommer bli ett av våra vinterprojekt.
Sedan tyckte jag överlag att det var svåra slalomingångar för att vara i klass ett, och det var det nog många med mig som tyckte.
Säcken innan slalom, med en rätt så svår slalomingång och lite lite med plats, tyckte jag var lite väl att ta i.

Så egentiligen skulle jag kunna åka hem efter den klassen, men då jag ändå var där och hade betalt så ville jag starta hoppklassen oxå.
Pratade med tävlingledaren som då sa att visst fick jag det, för egenligen gäller inte själva uppflyttingen förrän dagen efter.
Men så var det ju oxå dumt att starta och ev ta någon pinne för någon annan som då skulle behöva den, men så istället för att starta utom tävlan, vilket var mitt förslag så tyckte han att jag skulle göra något så att jag fick fel. Jag köpte resonemanget, och bestämde mig redan innan att köra för fullt och om vi var felfria själv riva sista hindret, för då hade jag inte förstört för varken mig eller någon annan.
Gick in och körde järnet, och kunde vara helt avslappnad, vilket oxå gjorde att det gick riktigt bra, fortfarande någon utsvävning och lite långsam i slalomingången, jag hejade inte på henne så mkt för att kolla hur fort hon gick. Hon ökade farten ganska rejält då jag hejade på henne.
Tiden fick jag reda på och den var jag helt nöjd med.

Sedan det som gjorde att det blev en lite tråkig avslutning på dagen var när jag höll på att packa ihop mina saker som så kom domaren fram till mig och undrade varför jag självmant rev nästsista hindret, och jag berättade som det var att jag var uppflyttad, ville inte plocka någon pinne för någon annan, men samtidigt kunna gå in och köra loppet. Dessutom då att jag hade pratat med tävlingsledaren om det.
Han tyckte helt enkelt att det inte så bra ut om man gjorde så, varför fick jag aldrig riktigt grepp om.  Där och då blev jag faktiskt lite ledsen och tyckte att jag gjorde enligt det jag tyckte var en bra deal, och då kändes det inte helt rätt att efteråt få en "utskällning".

så här i efterhand när jag sansat mig lite, så kan jag förstå att han hade en poäng,
och det bästa hade kanske varit att starta utom tävlan ändå. Men samtidigt så gjorde jag ju det för mina medtävlande skull,
och jag hoppas att det finns någon som glädjer sig mer åt pinnen än vad jag hade gjort.

så resultatet igår: disk, 2a, disk, disk.
Men trots det är jag helt nöjd med min lilla tjej, hon genomförde loppen på ett sådant sätt som jag vill.
Nu har vi bara Kristianstads officiella+ några tävlingar i höstcupen

TACK Hässleholm för ett (som vanligt) väl genomförd tävling, och för chansen till många lopp på en dag.

Kvällen bjöd på middag med familjen och så filmkväll med syskonen, riktigt mysigt, trots att jag sov mig igenom första filmen:)

Idag blir det inte mkt på programmet, skulle vara på kusinens födelsedagsfirande, men det blir Sölvesborg nästa istället,
har lyckats bli förkyld igen och har verklgien inte tid att vara mer sjuk.

Kommentarer
Postat av: Malena med grabbarna

Hej hopp!

Kul att du också har en blogg och att jag hittade hit!! Tack för hälsningen i min gästbok. Ja jag är en aning trött på de hela. Men de läker fin fint så han skall nog kunna vara med på tisdag i alla fall.

Ha de gott.



KRAM

2008-09-21 @ 17:09:26
URL: http://www.bowmore.dinstudio.se
Postat av: Malena med grabbarna

Hej hopp!

Kul att du också har en blogg och att jag hittade hit!! Tack för hälsningen i min gästbok. Ja jag är en aning trött på de hela. Men de läker fin fint så han skall nog kunna vara med på tisdag i alla fall.

Ha de gott.



KRAM

2008-09-21 @ 17:09:46
URL: http://www.bowmore.dinstudio.se
Postat av: Catti

GRATTIS till uppflyttet!! Nu är det bara att köra så det ryker i 2:an :)

2008-09-21 @ 18:51:59
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Petra & Lira

Se där ja, vad duktiga ni är! STORT grattis!!! Kul att vi ses i tvåan nu! :)

2008-09-22 @ 07:59:49
Postat av: Rebecka

HEj! Grattis till dina fina lopp såg några av dem...kanon bra jobbat. VH Rebecka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0