gåsahoppet

Då var säsongsdebuten avklarad för detta år. Resultatmässigt har det verkligen varit lite upp och lite ner.
Men överlag är jag skitnöjd med min lilla loppa!

Fredagen började med Hp2.
Banvadringen började redan kl 7, så vi körde hemifrån redan vid fyra.
Det var en bana med lite klurigheter men ändå med flyt. Jag brukar ju veta att Xante blir lite mer laddad när det är tävling, men det kom lite av sig när jag gick banan, så när vi väl körde insåg jag ganska snabbt att jag inte skulle hinna det bytet
jag hade tänkt, som dessutom var ett blindbyte, och då kom jag så klart fel och blev lite stillastående och Xante hoppade hindret tillbaka. På filmen syns ganska tydligt att jag gav upp och slutade jobba, skulle istället bara backa undan lite grann till så hade det ordnat upp sig. Fram till dess kändes det super, och sedan efteråt oxå.

Ganska snart därefter var det Ag1. En bana så var ganska svårt, iaf början för att vara en etta. Det fanns ändå en bra linje genom hela banan, som dessutom var ganska lång. Vi sprang in på en andra plats, och höll den klassen ut, så vi fick vår andra pinne. 9 hundradelar efter vinnaren. Många kom fram och grattade, och tyckte det var ett bra lopp. TACK så hemskt mycket.
Dock var min känsla att det var lite "hattigt" och veligt och många gånger gjorde jag som jag inte hade tänkt mig.
Petra kom fram till mig efter en stund och gav mig lite värdefulla tips, som helt klart ska testas.
Det är jag som måste bli mycket mer medveten om vart jag har mina händer.

Sedan blev det ganska lång väntan tills det var Hopp öppen, som verkligen inte var någon lätt bana, många som diskade sig på ett och samma ställe. Jag hade startnr 121, vilket gjorde att det gick några timmar mellan banvadnring och start, och man tappade ganska lätt fokus. så klart så diskade vi oss på samma ställe som så många andra.
Xante var inte alls laddad inför det loppet.


Lördagen, fick jag sovmorgon, vilket gjorde att mamma och jag kunde äta frukost ihop och sitta och snacka lite.
Helt plötsligt får jag för mig att vi ska köra till kivik och köpa byxor, sagt och gjort, till Kivik bar det.
hade bara misst den lilla detaljen att det var påsk och med det konstrunda, som tur är så kan man andra vägar än dom "alla andra" kör. 2par nya byxor blev det.

Direkt hem och sedan iväg igen till Skurup.
Första klassen var lagklassen och vi hade startnr fem, vilket gjorde att vi fick gå allra första banvandringen,
och då är det alltid mycket mer folk än på dom andra. Föredrar egentligen att gå ltie senare.
Det var verkligen en bana med många kluriga fällor på båda sidor, en bana som inte riktigt passar mig och Xante än.
Jag vill kunna lita på henne mer i slalomen, men denna gången stod det en säck väldigt nära slalomingången, som dessutom var på den svåra sidan så jag tryckte helt enkelt till henne lite för mycket.
det gjorde inte så mycket för första ekipaget diskade sig oxå.

efter ganska lång väntan sen så var det dags för agility öppen. Detta var en bana som oxå den var lång och utdragen, men jag kände ändå att det var en riktigt kul bana, där man kunde ösa på massor. ¨
Xante var taggad till tusen, ännu mer än första loppet dagen innan och ville inget annat än att in och springa. gärna innan det var hennes tur.
Allt flöt på så himla fint och jag kände att jag verkligen hann med att styra henne på det viset som jag hade tänkt,
men så i slalomen drar jag ur henne näst sista porten, och går så klart tillbaka och tar om, och tappar säkert 10-15s  på detta. Så himla synd för annars hade vi legat riktigt bra till. Men så skönt det känns att ha den känslan att det kan gå, vi kan fixa det, inte bara om vi har tur. På den banan var det egentligen bara ett ställe som hon flöt ut en aning, men då var det efter direkt efter att vi tagit om slalomen.

Så hur som helst så är jag hur nöjd som helst, visst resultatmässigt så kunde det väl ha varit en aning bättre.
Men målet med helgen var en pinne i agilityklassen och det fick vi! 
 
utöver att jag är njöd med Xantes prestation, så fick tom jag godkänt av mig själv denna gången.
Vi är mycket mer samkörda, hon förstår mig om jag gör rätt och jag orkar hålla ihop mycket bättre än vad jag gjort tidigare. Jag har hittat tävlings och startrutiner som passar ffa mig, vilket hjälper mig att hitta det fokus som jag saknade så otroligt mycket förra säsongen.

Nu är jag så peppad inför hela säsongen, att få träna och tävla, och utöva något av det roligaste jag vet.


Kommentarer
Postat av: Emie, Ior & Wiggo

grattis åter igen..loppet var jätte fint.. så ni var verkligen värda den där pinnen :-)



synd med slalomet i öppen klassen.. annars hade ni placerat er bra.. för resten såg jätte bra ut.



krmar

2009-04-13 @ 15:38:34
URL: http://emelie.ask.dinstudio.se
Postat av: Sara Edgren Bökman

Hejsan!

Hittade hit via Petras sida! Grattis till pinnen i ag 1. Det missade jag!



Sara

2009-04-18 @ 19:20:41
URL: http://www.saraedgrenbokman.se
Postat av: Anna

Här uppdateras det inte allt för ofta :P Jag kan iaf skylla på att jag inte har internet hemma längre.

Kram

2009-04-23 @ 07:52:01
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0