PepparskaksCupcakes

Fick en idé på jobbet, om att smaksätta cupcakes med pepparkaksryddor.
Sagt och gjort så testade jag.

Grund:
3½dl vetemjöl
1dl kakao
3½dl socker
1½tsk bikarbonat
3/4 tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
2ägg
1½dl mjölk
1/4 vinäger
Vatten, olja, salt

Jag bytte ut kakaon mot 6tsk pepparkakskrydda (2tsk kanel, 2tsk mald nejlika och 2tsk ingefära, som jag blandade ihop innan jag la i den i smeten.) Den blev lite lös så jag fick ta lite xtra mjöl, men inte för mkt. Konsistenens på smeten är rätt rinnig.

- Sätt ugnen på 175gr.
- blanda alla torra ingredinerser med en nypa salt. Tillsätt ägg, 1dl vatten, mjölk, vinäger och 3msk olja. Rör snabbt ihop tills allt är välblandat.
- fyll smten till hälften i muffinsformar (alt muffinsplåt, eller som jag senast både och).
- Grädda ca 15min. Låt Svalna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken julstämning verkar ha.. Jag saknar den.. kan inte förstå att nästa vecka är det julafton!!

kram

2009-12-15 @ 11:20:23
URL: http://livetmedemie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0