underbara tid.

För er som har missat det så älskar jag julen och allt vad som tillhör.
Denna julen har varit helt annorlunda mot så många andra, men inte mindre fantastisk för det.
En otroligt mysig julafton tillsammans bara med familjen. Juldagen brukar vara full av förberedelser, men iår tog syrran och jag med hos hundarna ner till stranden och gick en lång runda i snålblåst och regn.
Annandagen blev till skillnad mot de första 21 åren; en dag på mellandagsrea. Fyndade massor!

Nu är det lediga dagar från jobbet, men inte mindre att göra för det.
IKEAs julreas fick ett besök och jag skulle ha två kuddar och kommer därifrån med ett skrivbord, som kommer att passa mig bra!

Igår var vi även med Rs vänner och badade bastu vid Helge å. Vedeldad bastu med isvaksbad.
Men det allra häftigaste var att höra när isen på ån "satte" sig. En muller likt åska fast en mån och stjärnklar kväll!
Det är mer vanligt vid sjöar att isen sätter sig, men denna gången var det på ån som är hyftsat stor.

Idag blev det sovmorgon, och sedan lång promenad tillsammans med Rs pappa.
Kamerna fick också rastas efter att ha legat nerpackad nästan hela helgen, så nu bjuds det på lite bilder.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0