Ridhusträning...

I måndags hade vi första träningen inomhus, i ett litet ridhus utanför stan. Först när vi kom såg det rätt så stort ut, men
när väl satt upp hindrena, så var det ganska trångt. Jag satte upp en kombination, som tyvärr inte blev så lyckad,
och så en dubbelbox. Men i vilket fall så blev det tränat.
De stora hundarna började på kombination med vippan, slalom, tunnel och några hopphinder.
Först fick jag verkligen inte till det, jag fattade inte riktigt vad för fel jag gjorde, men till slut fick vi till en gång som var ok. Xantes vippa är inte "klassiskt" bra, men hon springer så långt ut så att hon ligger med tassarna på kontaktfältet, så då är jag nöjd. Det som gick riktigt bra, var slalomen (ovanligt, eller hur syrran, haha). Lyckades tom med ett riktigt lyckat blindbyte framför slalomen. Det kommer jag njuta av länge.
Sen till dubbelboxen, där vi körde en kombination från Greg Derrett. Det var verkligen inte lätt... men det är ju oxå för att vi så sällan tränar på hopp-kombination, för att jag sällan vet hur jag ska göra, och hur jag ska handla henne rätt.
Två gånger sprang jag nästan in i sista hindret, och det retar mig något  djävulskt. Men efter att vi kollat på Malena och Annie och dessutom fått sansa oss något så gick det en aning bättre.

Det var väldigt tungt att i ridhus, men det ger en riktigt bra träning, och nu verkar det som det blir mer regelbundet, vilket är riktigt bra för oss! Det är precis vad vi behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0