En härlig tid

Det har varit en mkt intensiv vecka. Normalt fem dagars patienter skulle pressas in på tre,
eftersom dagen idag och imorgon innebär utbildning inför nytt journalsystem. Sådär spännande.

Måndagen var bara trött och var mest bara ute och gick med X en runda. Gick och la mig riktigt tidigt
och vaknade tidigt på tisdagsmorgonen vilket gjorde att jag hann med en massa redan innan jag gick till jobbet,
sen var det bara till att hålla ångan uppe. På väg hem ringde sen Malena och efter att jag slängt in tvätten
så åkte vi dit och fikade en liten stund. Mysigt värre.

Så igår hade jag fixat för Xante att vara hos M och hennes familj. X älskar att vara där och det riktigt spratt i kroppen på henne när jag släppte ut henne ur bilen. Dom bjöd på lite plättar innan jag körde vidare. 
Det kan vara riktigt långt till Växjö ibland. 

Dessa dagar som vi får tillsammans, dom där xtra dagarna utan krav på någonting är så otroligt härliga.
Det är så värt resan upp och ner.

Idag hade jag dessutom tagit flexledig på förmiddagen så när R gick till jobbet, kunde jag lägga mig och soffan och somna en liten stund:)  innan det var dax att köra ner till Karlshamn.
Där skulle jag först ge lite blod. Kanske inte bästa val av dag, men så blev det. Så jag fick ligga kvar där en stund och sedan dricka och äta liet, så blev det bättre. Men akuten slapp jag, syrran:)

Sedan mötte jag upp min kollega och vi lunchade på riktigt, sedan var jag fit for fight igen.
Hela eftermiddagen gick åt till utbildningen; rörigt värre och det kommer ta ett tag innan man kommer in i det.
Men en sak är säker, jag ska akta mig för att använda Esc!

Egenligen hade jag planerat att styrketräna lite efteråt, men tänkte att just idag skulle jag nog hoppa över det.
Så när jag kom hem, så satte jag en bulldeg, och sedan stack jag ut och cyklade. Det var nog första gången som jag cyklade för att motionera och inte för att ta mig någonstans.
Men det blev en liten kombiantion, för efteråt så cyklade jag till M och hämtade upp Xante för att hon skulle få sova hemma i natt. Det är lite svårt att vara utan henne på kvällarna. Nu ligger hon helt utslagen i sin hörna av soffan; dom hade lagt upp ett digert program för henne. Imorgon vid lunch hämta M henne igen och så får hon vara där på em.

Sedan har jag bakat ut bullarna; blev lite kanelbullar och lite vaniljbullar. Det är ju Kanelbullensdag på söndag, men då hinner jag inte baka. För i helgen är det först Oxie och sedan Växjö och Agif-Cup-kval.




Jag njuter av livet just nu; Hösten är så härlig, har för första gången i mitt liv lagom mycket på programet och saker jag själv kan styra över. Jag njuter av sällskap och av X. Jag njuter av att känslan att tävla och kunna lita på vår kapacitet. Njuter av träningen. Njuter av nära och kära. Njuter av naturen.  Njuter av kreativteten i mina fingrar.  Underbara tid!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Härligt, njuuuut vidare!

2009-10-02 @ 13:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0