Nybro

ska försöka sammanfatta dagen, även om det inte är lätt.
Det har varit en lång dag, efter gårdagen då vi var och åt otroligt gott på Vendel at Ale Stenar
 
klicka på loggan för att komma till deras hemsida.

Sedan tog vi även en tur till Kivik och tittade på den årliga äppeltavlan.


förra årets tavla.

Sedan efter en mysig stund hemma, så drog vi tillbaka till Sölvesborg.
Men det blev lite senare än tänkt, vilket innebar att det var rätt så jobbigt att stiga upp imorse.
Stressigt blev det, men när vi väl kom fram; så hade vi inte alls behövt stressa ett dugg.
Men jag tycker det är ganska skönt att vara på plats i tid!


Hopp3 - Femma: 2a certet och SM-pinne

Direkt kände jag att det var en bana som passade oss, om jag bara kunde få till starten, där linjen låg rakt in i en tunnel, men det skulle visa sig inte vara några problem, utan de kom längre fram. Sedan kom ett jobbigt parti, där jag inte visste hur mkt jag skulle hinna. Men för första gången så hann jag det lite längre än vad jag trodde.
Sedan såg jag hur xante tog sikte på tvåan baklänges och jag skrek till, och hon lyssnade faktiskt! och vände upp, så vi tappade ju lite grann där och som Helena sa; det hördes hela vägen hem;) Sedan fick jag med henne bra till slutet. Var mest nöjd med att återigen ha nollat i klass tre! Trodde faktiskt inte det skulle räcka till.
Elvis vann på 28 någonting och Xante hade 30.66. Men så hade hon oxå två rejäla utsvävningar plus den där felsiktningen!
Hjärat pumpade fort när jag sedan såg resultatlistorna! Herregud!! 



Xante var inte riktigt på fotohumör idag. Tror hon var rätt trött.


Ag 3- Plac 14? - 15fel. 

Det var en aning svårt att ladda om till agilitytrean som kom direkt efter.
En hyfsat svår bana, där jag inte riktigt kunde bestämma mig hur jag skulle göra och uppenbarligen var jag inte själv om det! När jag står på startlinjen så ligger inte bommen på tvåan riktigt på; så här i efterhand skulle jag nog ha sagt till; men det gjorde jag inte och Xante rev så klart det hinder och luften gick faktiskt lite sur på mig själv för att jag inte sa till. Så då tog det tag innan jag kom tillbaka in i loppet och Xante fick en vägran på en tunnel där jag skulle göra ett bakombyte. Sedan var det upp om ett hinder och sedan bommen; Xante har ju fått fel på uppfarten vid flera tillfällen nu, och jag kan inte bestämma mig OM jag överhuvudtaget ska lägga någon energi på det?! Har inte riktigt kommit fram till något bra där. 
Men i vilket fall så kom hon ändå i rätt bra fart upp, men trampade med alla fyra tassarna. Skönt!! Vippen gjorde hon bra. Tror hon blev lite paff på Sofiero när jag tog om den. Sedan kom den andra vägran, där jag skulle försöka mig på att skicka henne, för att hinna med lite mer. Men det gjorde jag inte så jag fick göra framförbyte och springa som bara den vid en rak långtunnel; där en tunnelingång låg i rätt bra linje men som dom så klart inte skulle i. Där många oxå diskade sig. Men jag lyckades få Xante över lången istället. Det kändes rätt så bra. 

Öppen hopp - R debut. Disk.
Jag hade lovat att R skulle få springa med henne i en inoff klass. Så debuten blev idag. Riktigt spännande. 
Det var faktiskt inte en helt snäll bana; fast iofs var det nog en hopptvåa och ska det ju vara. Var lite sugen på att köra den själv:P
Tyvärr så diskade dom sig, för att Xante fick syn på en tunnel som hon inte skulle ta just nu och det har ju hänt även mig ett par gånger och tunnlar står högt på hennes favoritlista. Men jag tror nog att någon vill ha revanch. 

Försökte tigga mig till skjus hem, för att vi skulle slippa köra med dubbla bilar upp, men det var lite svårt att hitta någon. Till slut så blev det att vi fick ta tåget hem från Emmaboda via Karlskrona. Det tog inte så mkt längre tid.
Skönt att få sova lite  på  vägen hem:) inte så bra när man själv kör alltid annars. 
Frusen var jag när jag kom hem; så Xante och jag landade i soffan och firade med glass och the. 



  


Kommentarer
Postat av: Örumsborna

Hade du inte bott så långt iväg hade vi kommmit och firat med champagne :) Vi är era största fans, NI ÄR GRYMMA!

2009-09-27 @ 20:52:32
Postat av: Anna

Woho! Vilket team!! Jag och Putte kommer och gratulerar när jag är på hemmaplan igen :P



Kramar

2009-09-28 @ 01:36:36
URL: http://tokfias.blogg.se/oz
Postat av: Petra ,Bonnie,Lira

Å vad skoj! Stort grattis från oss! :) Ni är riktigt på G, farliga! ;) Vi ses!

2009-10-01 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0