Sofiero

Har alltid trivts i Sofiero och tycker att deras tävling är så där härligt avslappnad många gånger.
Innan ville jag bara åka dit och njuta av stämningen men oxå att få lov att tävla agility för första gången,
just där. Har länge sett framemot detta=)
Resultaten idag gör ju inte att jag trivs sämre där. Men till början...
Vaknade då klockan ringde och fick bara en sådan där en  uppbarelse, så jag steg upp och kollade PMet
och som jag då trodde så kunde vi gott somna om och sova en timme till.

I bilen dit så var jag bara så uppspelt som man bara kan vara när det är agility på G=)

Det var länge sedan jag var på utställning och ännu längre sedan jag var på Sofiero,
hade glömt hur mkt folk det kunde bara i omlopp.

När vi väl kom fram till ringen, så var det mot slutet av small-klassen, så vi hade med gott mått kunna sova lite längre, men det är ju skönt att vara på plats.

Till tävlingen då. Domaren som dömde, var den domaren som om en vecka kommer att döma VM, vilket så klart gjorde det lite xtra spännande, att se vilken typ av banor det skulle bli.

Agility 3.  - disk
Intensiv och lång bana, var mina första reflektioner. En hyfsat svår slalomingång, och så vid två tillfällen upp och runda ett hinder, vilket Xante diskade sig på två gånger förra helgen. Blev lite osäker på starten hur jag skulle göra, då det var två hinder sedan ett tredje i staket mot tvåa, men man skulle emellan och ta en tunnel istället. Gjorde egentligen helt rätt, som jag hade tänkt, men blev lite stillastående och Xante seglar så fint över hindret. Fortsatte att köra, och tog om vippan, så hon flög av denna på ett sätt som jag inte vill. Hon satt klockrent i slalomingången som så många missade, vilket var ett skönt kvitto. Gick fint ur tunneln när vi kom så långt, och sög på hindret som stod rakt fram och jag kunde vara kvar på "fel" sida om ett annan hinder och skicka henne på säcken, och sedan svara hon fint i en therdle. Så trots allt, så tyckte jag att trots disken så fick jag många positiva svar från Xante.

Hopp 3 - 2a med CERT! SM-pinne!

Efter lång väntan och ett tur runt i parken. Så var det äntligen dax för vår start. Innan hade dom delat alla banvandringarna, men eftersom dom låg lite efter i tidschemat så fick vi gå någon minut längre, men alla samtidigt. Vilket självklart påverkade eftersom jag hade startnr 1 och hade lagt upp min planering efter det.
Kände bara ett sådan fokus, som jag inte haft på mkt länge, inte sedan AG1 i Falkenberg i maj.
Xante var så otroligt lyhörd, så jag sällan upplevt henne förut. Kommer lite långt ut efter långhoppet, eftersom hon drar mot den bortre tunnelingången (som låg lååångt bort). Men svarar snabbt och vänder direkt.
Låter henne jobba själv in i slalom, och sedan fick vi till en riktigt fin theradle, som gjorde att jag lyckades komma någerlunda till nästa hinder (som är svårt efter en rak långtunnel). Sedan hamnde jag på fel sida om ett staket, och svär rakt ut, men det ordnar upp sig och i efterhand så var det inte så dåligt alternativ, eftersom jag då kan vara med Xante mer att svänga tajt på hindrena innan.
Sedan var det bara en direkt svårighet kvar, där Xante ligger fint med mig, och det var inga direkta svårigheter att lyckas med den klurigheten. Så vi går in på 31.64. Sedan skulle det visa sig att den enda som skulle lyckas så Xante var Tux, som är landslagshund och alltså tävlar VM nästa helg. Satt som på nålar hela resten av klassen, efter att jag belönat och gått ner X lite.
Näst sist hund var Lira och jag vet ju att dom är riktigt bra, men tyvärr så rev hon tredje hindret, och då gick det upp för mig att detta skulle nog gå vägen. Ville absolut inte tro något, men då speakern ropade upp Tux som vinnare och Xante som tvåa så var det ett faktum. VÅRT ALLRA FÖRSTA CERT!! Mitt allra första agilitycert!!
jag har inte riktigt förstått det ännu!!



 



Trött liten CERT-hund i bilen hem:)

TACK för alla Grattisar!!


TACK R för att du var med idag, och för att du servade mig idag.
Mat är tydligt viktigt=)

TACK XANTÈ för allt du ger mig!!


Kommentarer
Postat av: Catti

Vad roligt!! Grattis!! Kram från oss

2009-09-12 @ 20:25:17
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Therese

Stort Grattis =)

Fick tillomed äran att se ert lopp =)

kram från oss

2009-09-13 @ 18:19:32
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Jessica

Stort Grattis Anna!!!! Jättehäftigt och kul att det går så bra för er!



Kram kram Jessica m familj

2009-09-13 @ 19:24:56
Postat av: Camilla

GRATTIS!! Gud vad kul, jag är jätteglad för er skull, ni var så duktiga :)

Kram

2009-09-14 @ 08:26:11
URL: http://www.freewebs.com/tokterv
Postat av: Lena, Flisan, Fun

Stort grattis från oss också! Så himla roligt att det går så bra!

2009-09-14 @ 08:51:23
URL: http://www.flisan.eu
Postat av: Annette

Ett jättegrattis till ert Cert o SM.pinne. Va duktiga ni e´

2009-09-21 @ 08:59:08
URL: http://www.loppan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0