Tja!

Xante här.

Nu är det min tur att låna datorn ett tag. Matte behöver göra lite annat ibland;)
Klappa på mig bland annat.

Hon har haft massa konstiga idéer för sig denna veckan, t ex att jag skulle hålla stilla
och bara gå promenader, inte springa. Blä för att gå i koppel.
Vad tror hon att jag är; en myra? All energi då; vart ska jag göra av det.

Tur var att hennes jobbarkompis hämtade mig istället för matte i torsdags
och jag fick tillbringa hela kvällen och natten hos dom, då matte sov borta.
Riktigt var hon var har jag inte koll på; hon bara pussade mig på huvudet när hon gick på morgonen
och sa att hon snart skulle komma hem igen.

Nåväl när hon kom hem igen i fredags, blev världens pusskalas. Det där med stilla hade hon nog glömt
för jag rusade runt (och hon sa inget)
Hon började packa om alla väskor, och även mina saker fick följa med. Men jag såg faktiskt att
min blåa bok stod kvar i bokhyllan.

Det blev hem till "mormor och morfar" och deras bääään. Spring i benen hade jag minsann,
men matte tyckte nog jag var ganska duktig för det var inte många gånger hon höjde rösten till mig.
Det är med nagel i ögat, som Cima tjatade på henne om, det verkar har fastat någonstans,
men det betyder ju att hon är på mig nästan heeela tiden. Jag får inte alls göra som jag vill.
Men ibland är det faktiskt bra, för när jag gör som hon vill att jag ska göra, så får jag fortsätta
flytta på dom där ulltussarna, så det kan ju vara ganska bra ibland att göra som hon säger.

Jag bosatte mig i Åkes bur; den är så mysig och så slipper man nästan alla påhälsingar.
Matte, moster och morbror sprang som tokar igenom huset, upp och ner och bar runt en massa saker.
Tillslut blev det iordningställt. Nöjda var dom iaf. Fast jag fick inte sova på min gamla madrass, det tyckte jag inte riktigt om.

På söndagen väckte matte mig, hur ofta tror ni det händer? haha.
Så packde hon ut sakerna i bilen igen, och så körde vi lääänge.
Fast jag visste minsann vart vi var när vi kom fram; hos husse såklart!!
Han hade nästan bara ögonen för mig. ;)
Matte var jättehård och jag fick inte sov i soffan, jag försökte FLERA gånger, men tillslut blev matte t o m förbannad. Usch det tyckte jag inte om, så det var bäst att passa sig. Men dom vet inte var jag var när dom var på bio.

Idag gick vi en normal morgontur och när matte kom hem, så packade hon nästan direkt den grönprickiga väskan. DET var lääänge sedan och iden var en massa spännande saker.
Vi gick till en grusad fotbollsplan en bit bort, och tränade lydnad.
Men herregud vad tror hon att jag ska klara av. Det var jäääättesvårt. Var ju alldels sprallig i kroppen.
Till slut fick jag bollen som piper, matte avskyr den. Jag älskar den.
Tydligen så var jag ganska duktig enligt hennes utsago. Kanske till och med så duktig
att matte tar med mig på en tävling, men det får vi väl se.
Nähä nu ska jag ta och placera mig i soffan, i MIN soffan!
Tingeling.

Kommentarer
Postat av: Moster

Hallå Xante!

Så himla roligt och härligt att läsa om dina upplevelser, kul att du tyckte om att komma ner till oss, förlåt att jag inte har uppfostrat den där dryge killen ordentligt, men jag är på gång! Förstår precis ditt spring i benen, det hade ju varit mycket roligare att få hoppa hinder än att träna med koner, eller hur?? Ser fram emot att träffa dig (och matte & husse) igen i helgen :)

Massa kramar och pussar från moster

2009-09-22 @ 19:33:17
Postat av: Catti

GRATTIS till hoppcert 2!! Nu är championatet nära! :)

2009-09-27 @ 17:51:31
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0