Vallningspass

Skulle bara ta ut bilen för att köra och köpa mat till Xanté. Det var verkligen akut kris av torrfoder här hemma.
Slutade med en stund vid havet, en stund hos Malena med familj och en stund i fårhagen.. inte alls dumt för att vara en helt vanlig måndagskväll:)

Hundbadet vid Tredenborg är verkligen att rekommendera tycker jag. Kanske inte om man har en hund som tycker om att simma för det är vääääldigt långgrunt, men för att busa och leka och springa i vatten är det alldels perfekt. Xanté börjar åter bygga upp musklerna ordentligt som hon tappade i vintras när hon var dålig.

Ringde och hörde om vi kunde köra och valla ngt pass i veckan och fick komma på stört. Hann inte ens äta en bit mat innan. X fick först ett pass i den lilla hagen på bara två får, som sprang utav bara den. Men hon gick till slut så lugnt och fint. En tass i taget... Flankerna kunde knappt ha varit bättre där inne, släppte fåren bra och gick både away och come by.

Efter att deras kurs var slut gick vi in i 25an en runda och först ett minipass i fållan. Fållan har Xanté länge varit läskig, hon tycker fåren kommer så nära. Men min lilla tjej höll huvudet kallt och bara väntade ut dom så hon vände sig ut.

Körde några hämt och rätt så mkt flanker. Idag har jag verkligen ingenting att klaga på. Hennes "lay down" fungerade t o m. undra om det är jag som lyckas placera fötter och kommondo på rätt ställe;)

Kan jag någonsin beskriva hur stolt matte är över sin hund! Det hade jag aldrig trott om henne så som det såg ut i början...


Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Låter underbart!!!!

Självklart ska du vara stolt!!!!!

2010-07-06 @ 22:02:57
URL: http://merlin.webgain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0