ups...

...det går väldigt många dagar mellan uppdateringarna här, men det är verkligen full rulle.

Det är mycket på gång på alla plan.

-Xante först=) Hon löper och tycker det är lite jobbigt. Nu är hon hemma hos mamma och pappa, sedan i onsdags, men jag ska hämta henne redan i helgen! Men innan dess så har vi börjat plocka upp lydnaden igen, vilket fungerar bra, det har verkligen satt sig lite nu. Det behövde en paus efter allt traglande och brist på motivation i våras/somras. 
Kul att man kan se lite framsteg, hon är säkrare nu på vad det är hon ska göra. Vi hoppade över månadstävlingen på klubben i tisdags, just för att vi skulle köra hem till Örum. 

- Tyskland, hade semester igår, och jag var tillsammans med mamma och pappa i Tyskland på en liiiten shoppningtur. 
jag har inte varit med och fått handla tidigare. Men nu så var det andra möjligheter, haha. 
Visst visste jag att det var billigare där, men inte riktigt att det så mkt billigare, så det blev en och annan flaska mer än vad jag hade tänkt mig, och ändå höll jag mig inom budgeten, toppen!
 Men det blev lite jobbigt, eftersom jag blev så otroligt sjösjuk på överfarten ner och det satt i ett bra tag.

- Förra helgen, spenderade jag och Xante i Sölvesborg, och det nog typ andra helgen sedan jag flyttade hit. Men så  hade jag som sagt besök på fredag kvällen, vilket blev mysigt. Sedan har jag suttit och gjort rosor. Av kaffefilter, lite pilligt, men verkligen bra, tycker jag. Så jag var hos morfar på söndagen så han fick en.



- Ny lägenhet: japp, Xante och jag ska flytta till ny lägenhet. Jag har inte riktigt trivts i denna lägenheten sedan jag flyttade hit och satte upp mig på en lägenhet, och i måndags fick jag erbjudandet, och i tisdags var jag och tittade på den och nu idag skrev jag på kontrakten, så allt ska vara klar. Redan om två veckor, dvs första dec får jag tillträde. Så hade jag inte saker att göra innan så blir det ännu mer nu. Men så har jag ju underbar föräldrar och syskon så hjälper mig.
Men packa ska jag göra själv, och sortera ut mer av mina saker. Denna lägenheten har så många fördelar jämfört med den jag bor i nu. Närmare till jobbet, gångavstånd upp till brukshundsklubben och vi till och med en egen liten uteplats med gräsmatta.

- Helgen som kommer: i morgon ska vi ha personalfest, vilket ska bli trevligt. Sedan ska jag köra hem till Örum i helgen och hämta hem Xante. Tror nog att det blir lite pysslande då... tror att jag behöver ha en lugn helg och få lite rekarnation.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skojsigt med ny lägenhet! Snabba puckar som vanligt :P Då får vi väl komma och kika när vi är hemma på"jullov" för nått är du väl där kanske. Kram på er

2008-11-13 @ 20:31:30
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj, bilden på rosen kom först nu :P Va fin den var! Ser väldigt pilligt ut...trodde inte du hade tålamod till sådant :)

2008-11-13 @ 20:32:31
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Lia

Vad roligt med ny lägenhet. Ja det är så härligt på sommaren att ha en lite gräsplätt =) Gu vad fin ros blir riktigt avis att man själv inte kan sånt. Roligt att att det går så bra med X. Kramar från oss!

2008-11-14 @ 14:00:56
URL: http://fjallraven.blogg.se/
Postat av: Elin & Tipp

Kul med ny lägenhet!! :D och att Xanté är så duktig, men kan hon bli nåt annat med en matte som du? ;)

Hinner ni ta det lugnt och andas någon gång?



Ha det underbar!!

Kram från oss!

2008-11-14 @ 20:13:21
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Anonym

du har fullt upp som vanligt ser jag..

så du ska flytta? skoj :-) vilken gata är det då??



Fin ros... hade oxå viljat kunna göra sånt.. men tror inte jag har tålamod till det ler



ha det bra vännen.. kram

2008-11-17 @ 19:35:10
URL: http://emelie.ask.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0