Mässan!

Wow, vilken helg!!

image162
Det har varit scrapbooking-mässa i Luleå denna helgen, och ända sen jag fick veta det för många månader sedan, så har det varit en höjdpunkt att se framemot, och nu helt plötsligt är det över, men jag har verkligen haft det härligt!
I stort sett alla mina klasskamrater åkte till fjällen i fredags och det gjorde att jag med bättre samvete kunde sätta mig och scrappa.
I fredags var jag i lokalen och hjälpte till att ställa iordning, vi var rätt många så det gick ganska snabbt. Sedan gick jag ut på långpromenad med X.

I lördags började det klockan nio, men för mig mycket tidigare. Jag var tvungen att gå upp rätt tidigt, och gick på en promenad med Xante, och det snöade riktigt mycket. Man fick verkligen kämpa för att ta sig framåt. Sen för första gången tog jag bussen till andra sidan, detta för att det verkligen inte gick att ta sig framåt och samtidigt bära något. Jag hade ju min scrapväska med mig och jag fick i princip släppa den med mig. Det tog mig över en kvart att gå till busshållplatsen som normalt bara tar typ tre-fyra min.

Väl på mässan så var det redan fullt med folk när jag kom, det enda jag gjorde då var att placera mina saker för att sedan gå en snabb runda, innan jag klockan tio skulle på workshop med Pysselgumman. Vi gjorde små minialbum, av egenvikta kuvert så man kunde stoppa i saker och bevara.
I nästan i två timmar höll den på....blev lite stressad mot slutet men nu vet man ju principen! TACK!


Gick en shoprunda till, innan jag satte mig ner och scrappade en liten stund. Detta blev den första:
image153
Årets första fika på balkongen.
En LO om när jag och Sandra förra veckan fikade på balkongen i solen, visserligen med filtar men dock, VÅREN är här!
Alfabet: CB Olivia och Harmony, QK: Khaki och Marissa Mini

Sedan gick jag  hem en sväng för att pausa en stund, ta ut Xanté på en tur och äta lite grann. Tur att jag hade gjort mat dagarna innan. Pratade med mamma en sväng om hur deras dag på mässan i Helsingborg hade varit.
När jag skulle gå tillbaka var jag väldigt trött och inte alls inspirerad, men promenaden ner dit gjorde mig peppad igen.

De hade ju en massa utmaningar, dock är jag tyvärr lite inkörd på LOs och det var ju blandat på massa olika. På lördagen gjorde jag två styckten till utmaningarna, båda efter skisser . Vann ingen även utmaningarna, men de drog lotter på de som röstat och då vann jag!
image155
En LO till Pers konfirmationsalbum, blev inte alls nöjd med den...
Titeln är med Journal och Khaki

image156
En bild på en dubbel regnbåge som vi såg när mamma och pappa hämtade mig i Malmö senast jag var hemma.
Alfabet: I:et är Beuty Queen och sedan fick jag låna Blommigs Marisa mini

Sedan satt jag och klurade lite på ett minialbum som jag håller på med och så lånade jag några stämplar och stämplade upp en massa.... så jag kan leka lite med mina ProMarker-pennor...
  

Strax efter midnatt var det dax att ge sig. Var inte alls säker på att jag skulle orka ta mig iväg som idag...

Var ute med Xante en sväng innan jag droppade i säng, och sedan vaknade jag tidigt imorse. Så jag gick en promenad så att hon skulle klara sig, åt lite snabbt och sedan begav mig idag också, för jag hade ju faktiskt lämnat alla mina grejer där. Vägen dit kändes olädligt lång.

Väl där var det en massa folk redan på plats när jag kom kvart över nio. Och jag satte igång med dagens tre utmaningar.

image157
Promenad på ISen
Den första var en teknikutmaning där man skulle använda akyrlfärg. Jag har målat kring fotona och sedan över texterna så att den syns mot pappret....
Här tävlade jag mot flera stycken som använde bubbelplast, men jag kom ju åtminstonde trea!!
Alfabet: Stickers och Beuty Queen.

image158
Anna
Nästa utmaning var en där man inte fick använda några mönstrade papper. Denna är jag faktiskt väldigt nöjd emd.
Direkt jag la pappret mot fotot, så lyftes ansiktet fram mycket.
Alfabet: Beuty Queen.

image159
Skåne är hemma för mig
Detta är ett foto som min syster tagit och jag fullkomligt älskar det. Det syns inte här men det är ett fullkomligt härligt ljus i bilden och när jag står där på höjden av vägen och bara låter blicken flyta... Det finns ingen känsla som är härligare.
Alfabet: Eliza, Khaki och Journal.

Sedan började jag packa ihop mina saker, för att sitta en stund i inträdet och sen var det helt plöstligt slut!
Då var det dax att hjälpa till att städa innan man begav sig hem och packa upp sina saker...

Xante var överlycklig när jag kom hem, och hade ju faktiskt väskan med mig tillbaka så jag skulle inte någonstans utan henne...

Mina inköp och vinster över helgen:
image163
- Ett album, det var egentligen det allra sista, men jag kunde till slut inte låta bli, det är såå snyggt! Dessutom fyllde jag mitt enda album som jag har här uppe under träffen och har en massa lösa LOs....
- Quickutz zip-arounder-binder
- Fotofix + lim+ stickles Det var en tjej som visade mig stickles och så var jag ju tvungen att testa den med, hihi
- Massa cardstock Det fanns ett visst behov av det....
- Thickers
- monogrambokstäver
- ProMarker! Tre st än så länge.
- 1 Die: Jacks (jag tycker att det blir så läckert att dekorera med)
- Blommor x 2 Har kommit på att jag knappt gör en LO utan en enda blomma....
- Metall - deko x2, (Mamma, du kommer att älska åtminstonde den ena!)
- och så ngt nytt som hette Funflock, likt embosspulver men som blir som en "lurvig yta"  istället. 
- och så lite papper....Kan ju inte låta bli att handla papper, men det blev långt ifrån min normala stanard!

TACK vill jag rikta till:
- Arrangörerna för en riktigt väl genomförd mässan
- Trevliga försäljare, som hade en massa grejer med sig!
- Pysselgumman för en härlig workshop
- Personerna kring mitt bord för trevligt sällskap
- Erica för skjutsen hem!
- De jag lånat diverse saker av under helgen!

Allt detta har satt extra guldkant på helgen!

Kommentarer
Postat av: Jessica (AirSpirit83)

Tack desamma för en trevlig helg på mässan :) var superkul att få träffa andra som har samma intresse som en :) Man fick mycket gjort. Själv ska jag kommentera lite mer om mässan när jag far hem till mina föräldrar där jag kan låna scanner och scanna in mina 20x20 alster :)

2008-04-07 @ 17:29:12
URL: http://scrappaarskoj.blogspot.com
Postat av: Pysselgumman

Hej och tack själv :) Så många fina alster du fick gjorda!
Kram Theresa

2008-04-07 @ 19:35:50
URL: http://www.pysselgumman.se
Postat av: Blommig

Tack för helgen!
Det är så kul att träffa dig! Man blir alltid så glad av din positiva inställning ! Tusen tack för de JÄTTE fina bokstäverna jag fick av dig!
KRAM

2008-04-07 @ 20:37:49
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Tokfia

Ojoj vilken helg du har haft. Inte annat än att jag blir väldigt avundsjuk. Fast jag fick ju vara med i ett litet hörn iaf på ett alster :P. Jättefina alster! Syns nästan att du har fått lite inspiration från alla andra scrappare, lite nya detaljer! Var det inte du som inte skulle handla fler scrappingsaker :P Mitt diesel kom häromdagen...vill testa! kram

2008-04-09 @ 20:06:37
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Jessica

Låter verkligen som en toppenhelg Anna, man blir ju minst sagt avundsjuk..! Och vilka fina LO's du gjort, jättekul att du lägger ut bilder på dem så man får se dina alster.

Kram kram från kusinen

2008-04-10 @ 21:24:22
Postat av: Catti o Calippo

De kommer öppna i Strand....i Fina rums lokaler.

Jadu, på söndag blir det att köra järnet :) Är 9 lag anmälda om jag inte minns helt fel :)

2008-04-11 @ 11:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0