Gnällfia

Det är min blogg, och nu tänker jag allt gnälla lite...så är du som läser detta på nårorlunda bra humör så rekommenderar jag dig att sluta här...

Det första är att jag nu efter att ha börjat springa lite grann vilket funkar utmärkt med tanke på knäna.
Men nu har jag drabbats av något smärtsamt i ena hälsenan... Ont som bara den gör det. GAAAH!
Vad är det för j***a fel på denna kropp?!

Till helgen är det ju agilitytävlingsdebut för Xanté och idag skulle vi vara och träna. Då hade jag inte fått mail om att de började en timme innan och tänkte köra banor hela kvällen, så när jag kom kl 21 som vi brukar så var "alla" redan där och körde.
Lite tur hade jag då de körde Large sist på hoppbanan så jag fick chans att snabbt springa in och köra banan.
och det är aldrig lätt, och xante var så het! Det gick undan kan jag säga, men det var ändå en ok lätt bana med raka sträckor.

Men sedan byggdes det en agilitybana, och herregud säger jag.
Starten var lätt, och Xante hade minsann eld i baken som hon startade. Redan hundarna innan satt och gnydde och gnällde, vilket hon INTE får göra för mig. Vill inte att hon ska stressa upp sig för en sådan sak.

Fjärde hindret var slalomen, hennes favorithinder. Ingången var klockren, men sen var det som om hon inte kunde slalom längre??! Gick ut efter fyra portar, efter åtta portar och i näst sista porten!
Kontaktfält nästa problem, men dom satte hon relativt ok.
Sedan en klurig sväng  och sedan hinder på en rak stäcka men inte någon rak linje mellan. Där jag tyckte mig ha en bra lösning, men Xante bara rann ur händerna på mig och lyssnade antingen inte alls eller tog mig på alldels för stort allvar och det gick osm inte att lugna ner henne. Allt att göra var bara att ta henne av banan och sedan bara låta henne titta resten.

innan vi sedan plockade in hindren helt så tog jag bommen en gång till, och lät en tjej springa bredvid som tex en domare och X brydde sig inte alls. Så det var ju lite positivt....


Annars har jag faktiskt haft en underbart trevlig dag hos en klasskompis i Överkalix. Lite kul att komma hem till andra och få se hur dom bor... Dessutom kom vi en bra bit på vår rapport i Smärtan, kanske inte riktigt så effektiva som vi skulle kunna vara men det blev en bra dag, helt enkelt.


imorgon ska jag ta sovmorgon, och sedan bruka lite allvar på några grejer eftersom jag ska vara borta hela helgen. måste sedan packa lite oxå.  Klockan halv sex på lördag morgon bär det av till Haparanda.

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Hihi, känner igen det där....kanske var du som blev lite stressad
av att ni var där sent och det fördes över till Svante. Jag tror det kommer gå kanon i helgen. Pollux å jag ska sitta här hemma och heja!
Kram

2008-02-22 @ 10:33:24
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: idutten

man får gnälla ibland! Lycka till imon! kräm

2008-02-22 @ 14:43:02
URL: http://idutten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0