Bjuv dag två

Sammanfattningsvis över helgen, hunden - jag 2-2. 

Första loppet agilitybanan. Skulle försöka på mig ett annorlunda byte, som inte fungerade alls, vilket jag oxå var rädd på. Var väldigt otajmade och Xante kraschade rakt in i det. Efter det kom vi lite i obalans.  Jag missade nästa byte, och sedan gick hon ur slalomen två gånger, och rev två hinder i slutet. Hon brukar aldrig riva, men men...
Vi kom helt enkelt av oss efter kraschen på hinder nr 2.

Efter många långa timmar, så var det dax för hopploppet. Jag höll nästan på att missa banvandringen bara för att jag kollade in klass tre -ekipagen istället, men jag hann med tack vara en kompis som gick och kollade.

Inget direkt jättesvårt vid första anblicken, men däremot de byte som skulle göras var kluriga, trots att vi fick gå bandring lääänge, så hade jag inte bestämt mig hur jag skulle göra. Det fanns flera bra alternativ på alla sätt.  När vi ses startade så kändes Xanté otroligt på g, men samtidigt väldigt lyhörd. Det bästa loppet denna helg. Hon var tajt på nästan alla svängar och flöt på bra fram till slalomen som var tredje sist, och så låg det en tunnel som nästsista. Jag hade redan innan tänkt att om jag valde att gå på högersidan om slalomen att jag då måste passa mig för att jobba på henne allt för mkt för då fanns risken att hon skulle gå ur. Så jag tyckte ändå att jag höll mig i skinnet, och så går hon ur näst sista porten, och drar mot tunneln. Men jag hann fånga upp henne igen och ta om. Så ingen disk blev det,mendock fel för förargliga fel. Annars hade det blivit pinne i detloppet.  Vi slutade tia, ca 8s efter vinnaren, och då tog vi ändå om slalomen... men om inte om hade varit...

Sen borde arrangörerna ha sig en känga. Jag bryr mig ïnte om att det tar lång tid med ombyggnader, att det tar pauser där de kanske inte borde, att inte ha funktionärer på alla platser klara och allt sådant. Lite grann tänket från norr har satt sina spår: "denna dagen till detta" MEN att på grund av deras dåliga planering och liknande, att man då som tävlande ska bli MER lidande, och inte få lov att köra klart banan som man faktiskt betalt pengar för, är bara så fruktansvärt, rent ut sagt, oförskämt.
så många försök som har gjorts med att "spara" in tid på att inte låta folk köra klart, och det har visat sig att det inte ger inte mkt mer tid. Det är inte där man tappar tiden!! och att man inte visar mer respekt för de tävlande. Nä, då istället ta på sig arrangemang som man faktiskt klarar av är kanske en idé??! 

 

Nu blir det inte fler tävlingar för oss förrän första helgen i augusti i Sjöbo.
Ska försöka leta upp ngn lydnadstävling i allt för långt härifrån, som mål och träna inför.

Såg att det skulle vara träningstävling på vallningen oxå i veckan, inte för att jag vill vara med, utan bara åka och titta.

Hamnade tältgranne med Petra med Lira och Bonnie i helgen. Mycket trevligt att ses och snacka lite=)
Petra har många kloka och genomtänkta tankar när det gäller hundträning. Fick några värdefulla tips, som genast ska testas. Nja, kanske inte idag utan lite lätt imorgon...

Nu ska jag snart krypa ner i sängen, och sussa gott. Imorgon blir en tung dag på jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0