Ojoj!

Tiden går VÄLDIGT fort! och veckan som gick var väldigt kul, spännande och lite utmanande.

Måndag: Första dagen på Annica Aller-kursen. Första var starten på en bana och bara det var en helt annat tänk än vad jag haft tidigare, och det blev många ! aha upplevelser för mig.
Sedan en kombination där det var möjligt att göra både framför och bakombyte samt blindbyten.
Har länge jobbat med bakombyten för att jag har inbillat mig att jag hinner inte med xante, och det gör jag inte heller, men om man lär sig göra dom rätt och på rätt ställe så funkar det visst.

Tisdag: Andra dagen. Vi började med kontaktfält och först en lite teoridel, där vi fick berätta hur vi tänkte kring kontaktfält. och även om jag inte har stora problem med xantes kf, så krävs det att jag verkligen bestämmer mig för hur jag vill göra.
Så Annica visade mig ordentligt hur hon menade med två av - två på. och det gick verkligen upp ett ljus hos xante, och jag fick verktyg för hur jag skulle hantera dom. Så suveränt!
Samtidigt som vi även fick köra en lite kombination med vippan och samma kombination med bytena igår.

På eftermiddagen var det även dax för att lära oss med nedväxling, vilket inte heller var helt lätt att få till, men när det väl satt så kändes det helt naturligt .

Kursen avslutades med en hoppbana, där vi först fick gå en gång själva och sedan även samlas och gå igenom den tillsammans med kursarna och annica.
sedan gjorde alla helt klockrena lopp! Så det blev nästan lite tävlingslikt, och jag blev allt lite nervös för våran start.
Men loppet gick så otroligt bra! Efter loppet fick vi lite inviduell kritik och bland annat en grej som satte sig rakt i hjärtat på mig: Xante är en naturbegåvning och hon litar på dig!
Jisses, lite generad blev jag allt.

Syrran och Åke var oxå med båda dagarna, och dom skötte sig exemplariskt. Det ekipaget är verkligen kul att se när åke på är hugget. På eftermiddagen andra dagen var han nog lite trött, men snälla nån, hunden är ju snart 10år gammal.

Onsdag: Så var det jobbdax igen. Det blev verkligen en lång och mkt intensiv dag, och när jag kom hem så var syrran kvar, och vi åkte tillsammans med Kristianstad Agility Cup. Det var inte direkt någon svår bana, men ibland är det just det som är det allra svåraste. Men med kursen och dess verktyg i bakfickan så kände jag mig säkrare på hur jag skulle hantera flera av situationerna. Vilken lyx:P
Xante kändes inte spec taggad, utan mer lite trött efter  kursen, men när hon väl satt på startlinjen och skulle starta som var det som om hela hon exploderade och jag hann inte riktigt med de bytena som jag skulle, men det som oxå skiljde denna gången från de allra flesta andra gångerna, var jag själv lyckades hålla ihop en hel bana. Rent mentalt brukar jag själv tappa skärpan, antingen så lägger jag fokuset alldels för långt fram eller så tappar jag energin om någon blir fel.
Men nu var det till att ta ETT hinder i taget och sedan efter det nästa. Vilket uppenbarligen gav resultat. Xante VANN sin allra första tävling!! Dock inte med allra snabbast tid, men så hade vi oxå flera lite långa utsväningar. Så det finns MASSOR att jobba på, och nu kommer det bli en lång härlig vinterträning.

Torsdag: jobbdag igen. Det var verkligen inte något kul väder, och jag som cyklade till jobbet. Men så hade jag en snäll syster som kom och hämtade upp mig innan vi for hem.
Det var verkligen mysigt att ha syster här i många långa dagar=)

Fredag: Ledig dag! verkligen skönt! Det skulle bli en lite lugnare dag, men pyttsan heller. Det blev att åka och handla med bror min, sedan bakade jag tre olika satser bullar: kanel, vanilj och med mörk choklad. Min underbara mamma hade satt degen så att jag bara kunde sätta igång med bakandet när jag kom hem!
När väl bullarna var klara, så var det dusch och sedan tåg till Malmö för att möta upp mina vänner och festa!
Det blev verkligen en lyckad kväll och lördag morgonen, blev som dagen efter dagar brukar vara:)
Vi gick och åt brunch på ett ställe, och vi åt tills vi storknade.

Helgen blev intensivt umgänge med mina underbara vänner. Grillning, Bastu, Glimmingehus och ett besök på Österlenkryddor. Så härligt!
Sedan blev det middag med familjen och några till. Mysigt värre, och det blev senare hemfärd än planerat,
men vad gör väl det?!

Gårdagen: mycket att göra på jobbet, och sedan xante och jag ute i ca två timmar. Skönt!

Dagen: Blev lite sönderhackad, med lite återbud och så. Skulle till Karlshamn på blodgivningen.
Vilket isig var en historia. Hade väldigt lågt blodtryck, men bra järnvärde. Det ville verkligen inte sluta blöda, t o m sköterskan hann bli lite orolig. Tog nästa lika lång tid med koll av blodtryck och få det att sluta blöda som det tog att lämna själv blodet. Men nu har jag gjort det, och det kommer dröja ett tag till nästa gång.

Resten av veckan: ska försöka träna lite, tänk om jag skulle ta tag i lydnaden igen?! Sedan ska jag städa och feja lite här hemma, för till helgen blir det halv släktträff här i min lägenhet, som en del av ett firande av en släkting.  Sedan blir det nog en lugn helg! Vilket jag ser framemot mycket!



Kommentarer
Postat av: Anna

Jisses....att du orkar. Ditt tempo är enormt :P

För min del blir det en snabbvisit till Karlshamn för däckbyte i helgen. Tyvärr hinns nog inte Sölvesborg med i planeringen, men vi får bestämt ta det en annan gång!

2008-11-05 @ 08:47:29
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0