Sammanfattning

Xante är inte anmäld till fler tävlingar iår och därför tänkte jag göra en liten kort sammanfattning över året.
Vi har ju bara tävlat i agility, och tränat lite vallning och lydnaden har verkligen legat på hyllan.
Det har blivit sammanlagt sex stycken officiella tävlingar fördelat på året, och med det åtanke kan jag faktiskt inte vara annat än nöjd med min lilla tjej. Det har varit ett otroligt tufft år på andra plan, vilket har gjort att det inte blivit mer än så.
Förhoppningsvis kommer nästa bli lite lugnare gällande dom bitarna och snart kommer jag förhoppninhsvis få besked.

Haparanda: vår off agilitydebut. Två lopp om dagen i ridhus. Efteråt har jag analyserat loppet såå många gånger, och jag gör verkligen så många missar så det är rent pinsamt, men i vilket fall lyckas vi bli fyra i ena klassen och få första pinnen. kände mig verkligen inte beredd på det.

Simrishamn:  Efter en lite intensivare period, då vi samma månad, flyttat från Lule, firat student och examen utöver att vara ny i en stad och ny på jobbet, så valde jag ändå att starta i Simrishamn, som nästan är hemmaplan, två dagar efter midsommar. Hade inte så mkt förväntningar på Xante, utan det blev fem fel på kontakten i agilityn och sedan blev det ett nollat lopp i hopp, och vi blev trea, efter Lira och Nero, och lyckades ta första hopp-pinnen

Bjuv: Oxå en helgtävling med två lopp var dag. Här hade jag betydligt högre förväntningar och såhär i efterhand som kan jag se att jag hade ett väldigt spänt kroppsspråk och verkligen handlade inte henne riktigt bra i några av loppen, samtidigt som hon inte riktigt lyssnade i något. Inte helt nöjd då.

Ystad: Sedan var vår fd hemmaklubb, som vi ändå fortfarande tillhör. Egenligen skulle vi ju varit i Sjöbo oxå, men det blev inte så eftersom xante skadade tassen så då blev det ystad nästa. Hopploppet var först ut och Xante var något så fruktansvärt taggad, där är första gången som hon var sådan. Nu har jag sett det flera gånger, och det är lättare att känna av henne. Hopploppet gick otroligt bra, och därmed oxå snabbt. Men så blev vi trea med vår andra hoppinne.  Agilityn diskade vi på andra hindret.

Hässleholm: Det var ett litet uppehåll mellan nästa två, men när vi väl kunde tävla då, så var det hässleholm dubbel-klass ett tävling. kul! Första var agility A, som inte gick så värst bra. Här var hon så otroligt taggad oxå, förutom att denna gången var det svårt att styra. Hopploppet gick som ett rinnande vatten, och vi blev tvåa bakom Cecilia, som vi stött på några gången. Denna gången var det faktiskt bara två sek som skiljde dom åt (om jag inte minns helt fel) vilket gjorde mig nöjd. Blev därmed uppflyttade i tvåan, en lite skum känsla, självklart är jag så glad över det, men samtidigt känner jag inte riktigt att vi tränar så mkt så att vi skulle vara i den kapaciten.
Agilityn blev inte så bra överhuvudtaget denna helg.

Kristianstad; här ville jag verkligen satsa på just på agilityn för att sluta lite positivt på den sidan oxå, men antaligen så ville jag lite väl mkt, och när xante gick ur slalomen som var andra hindret så gick luften ur mig. Debuten i Hopp2an var verkligen inte någon succé utan snarare magplask, jag styrde in henne i fel tunnelingång, men det hade varit väldigt intressant att få se tiden i den klassen.
 Här fick vi oxå förfrågan om att vara med i lag. KUL!!

Bjuv: Lagtävling, men då jag var iväg på kalas, så körde syrran henne tillsammans med Malena.
Det hade varit så kul att se, men det blev ju inte riktigt så. Tydligen så blev det två disk, men de var ju inte ritkigt samkörda om man säger som så. Malena visste inte att hon skulle köra X, utan fick ta henne då det krockade med starterna för syrran. Detta alltså utan att aldrig har haft hunden ens i kopplet.

Utöver detta så har vi startat någon enstaka inoff, och xante har kört regioncupen i sydöstra skåne vid något tillfälle, samt att vi starat Kristianstads sommar och höstcup, utan några som helst framgångar, utan där har jag mest gått in för att köra lite olika alternativ för att se hur det fungerar när det är tävling.

Sedan får jag verkligen många komplimanger för Xante, vilket verkligen värmer mitt hjärta. TACK ska ni alla ha, det värmer något så otroligt. Blir ju rent generad.....

Nu ser jag otroligt mycket bra emot nästa säsong, och har så många planer, och vill väldigt mkt. Vinterträningen ska det sättas upp mål och så även med nästa säsongen. Känner att jag måste lägga upp lite struktur.
Det blir kurs om någon vecka, och den hoppas jag väldigt mkt på.


Kommentarer
Postat av: Emie & Ior

hejsan vännen!! lyckades hitta dig här oxå.. skoj att du skriver :-) vi ses på tisdag.. kramar Emie

2008-10-20 @ 08:23:44
URL: http://emelie.ask.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0