Projekt 365 - dag 3



Denna bilden blev inte väldigt lyckad, men samtidigt tycker jag den blev lite fräck.
Vart kameran har uppfattat ljusslingan ifrån, har jag ingen aning.

Idag kom alltså första snön. Mysigt.

Xante och jag har varit hos min jobbkamrat M och hennes familj.
Det var en upplevelse för såväl Xante som barnen. Den ena av tjejerna älskar djur, men var lite försiktig,
och den andra var ganska rädd. Men jag är ändå så pass säker på Xante nu, att hon inte skulle göra ngt överhuvudtaget.
och mycket riktigt, hon var så otoligt duktig och det var som om hon förstod att dom var lite rädda för henne.
Dessutom gör ju inte en boll det mycket sämre.

Efter en ganska lång stund, så sprang den ena tjejen fram och tillbaka med xante och bollen.
Hon tog Xante med sig upp på ovanplanen, som hon hade gjort en stund tidigare också.
Då hör jag hur Xante skäller till och gryffar lite som hon gör hon blir rädd. Skulle gå upp och se vad som var fel så möter jag Xante i trappan med rest ragg och hör hur tjejen gråter, då hinner det tänkas många tankar i mitt huvud, men tjejen blev mest rädd, och när jag tittar upp så ser jag en låtsashäst som var  t o m större än Xante, och hon vägrade gå upp emot den igen. Hon förstod inte riktigt vad det var för något, och det är rätt intressant hur hon visade det,
hon skulle minsann inte gå förbi, och till en början inte ens titta på den... Men vi lyckades med att förklara hennes reaktion för tjejen, och till slut fick jag Xante att både titta på och gå förbi den där hästen. Vi har mycket kvar att jobba med, men hade jag varit Xante hade nog jag med blivit lite rädd.
Sedan lekte tjejen och Xante en låång stund till och hon tog till och med ut Xante själv först.
Himla kul att se deras lycka, samtidigt som det är bra för Xante.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0