Lp1 SE AG(hopp) CH GK Vallhund Hinnared's Xanté

GODKÄND VALLHUND!

Xanté har den senaste veckan varit hos Lena igen. Denna gången bara tre dagar, men inte mindre tomt för matte här hemma. Jag lyckades att sysselsätta mig med lite blandat. Fredag kväll jobbade jag lite längre för att få undanstökat och körde sedan till Växjö.

Vi bestämde oss för att köra till syster i Kalmar för att kolla in hur hennes lägenhet ser ut och kolla in hennes kalmar:) Syrran jobbade på morgonen så vi mötte upp henne. Med oss hade vi olika "beställningar" så som dammsugare, diskställ och skruvmejsel. Lennie blev dessutom superglad när vi kom=)
Först blev vi bjudna på andrafrukost med frallor; passade precis lagom i tid. Sedan blev shoppning på hög nivå dvs flera second hand butiker. Riktigt roligt att få gå i lugn och ro tillsammans med systeryster.
En runda hem och lämna Lennie, därefter en IKEA-tur. Handlade bara en liten julklapp...Sånt där som är skönt att ha fixat. En sen lunch/tidig middag kom väl till pass när man ändå är där. Klockan rann i väg lite för oss, och vi var tvunga att lämna Kalmar för att bege oss tillbaka mot Växjö, och då visste vi inte om vi skulle hämta Xanté eller ej.

Jag hade lyckats skingra tankarna stor sett hela dagen, men när det blev dags att sätta sig i bilen på väg tillbaka, kunde varken tankar eller känslor hålla sig borta...
Strax innan klockan sex (då jag hade räknat på antalet starter flera gånger och insåg att där någonstans skulle dom vara klara) så pep det till i telefonen och det står:

"Grattis Anna. Imorgon ska du gå VP. /Lena"

Kan säga att det var lite jobbigt att sitta i en bil i det läget, för att sitta still var minsann inte det lättaste...
Jag var så otroligt glad! Helt underbart!! Min lilla hjärta, mitt lejonhjärta:) Dealen var eftersom det gick ett vp vardera av dagarna så om hon klarade det på lördagen så skulle jag gå på söndagen.
Vi kom precis fram till tävlingsplatsen när Lena var klar och på väg att köra hem, men vi hämtade henne och hon blev så bortskämd hela lördag kvällen. Matte somnade som en gris till en film som tydligen skulle vara väldigt bra enligt husse.

Söndag morgon kunde jag verkligen inte sova länge. Vaknade långt innan klockan ringde och var klarvaken. Inte supernervös i det läget, men otroligt taggad. Stackars Rasmus var fortfarande rätt så trött långt efter att klockan ringt för femtielfte gången.

Jag ville verkligen inte vara sent ute, snarare så att det blev lite tidigt, men jag hade ju inte riktigt koll på hur det går till. Har knappt sett ett VP tidigare. Kände mig hyftast lugn under domargenomgången. Domaren var mkt trevlig och gick igenom hela banan och vi fick gå upp och kolla hur det såg ut.
Sedan var oturligt nog att Xanté var lottad till sista start. Jag avskyr när vi får sena starter i agilityn och jag kan säga att det är än värre i detta läget.

Det såg verkligen enkelt ut, och vi hade ju gjort alla moment flera gången tidigare... MEN det är något annat att gå fram där till startpinnen. Usch så nervös jag var. Det var något av det allra värsta i den vägen tidigare, mina tidigare tävlingar, folksam cup, u-sm, mina tentor, allt kan slänga sig i väggen. Jag trodde minsann frukosten skulle komma upp igen. Självklart är det så att min hund läser mig bättre än någon annan, och hon vet precis vad det innebär. Tyvärr har hon lite mer egna tankar och funderingar gällade vallningen än agilityn, så resultatet blev inte speciellt bra. Det enda lilla jag kan glädja mig för såg jag när jag fick protokollet att Xanté fick en poäng bättre på utgången än hon fick på lördagen, men så var det ju oxå bara det.
Till slut så gick domaren fram till mig och sa; ge inte upp, träna lite till så kommer du oxå att klara det.
Från att ha känt mig uppgiven och tänkt tanken aldrig mer, så blev det lite mer jävla anama och lite blodad tand fick jag allt. Efter att ha stannat till prisutdelningen för att ha fått protokollen, så körde vi tillbaka till Växjö och värmde oss lite och käkade.

Eftersom det var så himla nära och dom hade en IK-1 tävling på eftermiddagen, och Lena skulle starta sin unghund, så körde vi ut en sväng till... Riktigt spännande att se ekipage efter ekipage, där man också kan se lite mer vad som blir rätt och vad som blir fel. Jag märker att det gör att jag utvecklas väldigt mycket, bara genom att titta. Men samtidigt så var det rätt så regnig och blåsigt och luften gick lite grann ur mig av alla spänning som varit över hela helgen, och Lena hade ett sent startnummer med Seth, så vi stannade inte tills dess.
Vägen hem till Sölvesborg är sällan rolig att köra, det var inte varken roligare eller lättare denna gången,
men jag kunde inte heller sluta le, och tänka på att min lilla underbara hund har fått stämpeln "Godkänd Vallhund" i sin stamtavla!

TACK Lena!!
Jag är så fantastisk glad över allt du gjort för mig och Xanté!





Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

STORTGRATTIS från oss!!!

2010-09-22 @ 23:08:58
URL: http://merlinomio.wordpress.com
Postat av: Malena

Ni är bäst!!! De var tur vi satt i bussen för där finns mer hoppmån ;) fast sambon tyckte att han minsann skulle söka skadestånd på sina trummhinner!! Ni e så j... Bra du och underbara X!!!!! Kramiz

2010-09-23 @ 17:14:49
URL: http://Http://valjelivet.blogg.se
Postat av: Therese

GRATTIS =) Va roligt.. Ni är så duktiga

kram

2010-09-24 @ 21:05:37
URL: http://hesan.wordpress.com
Postat av: Catti

GRATTIS!!

2010-09-27 @ 17:13:16
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0