Xanté är på väg tillbaka

Xanté och jag har kämpat tillsammans ett tag nu. Det har verkligen inte varit lätt.
jag har verkligen sett hur dåligt hur mått, men inte riktigt kunna sätta huvudet på spiken
vad det som varit det riktiga problemet. Troligtvis har det inte varit ett enda problem utan en kombination av flera.

Men i vilket fall så det har varit behandling av hennes muskualtur + antibiotika för en anaplasmainfektion i
kroppen, vilket nu har gjort att hon blivit mycket bättre.
Jag börjar våga sätta igång henne lite mer rent fysiskt.
Det blir nu fokus på att bygga upp henne igen.  Både hon och trivs mycket bättre med det:)

Nu blir det varvning mellan konditionspass med mig på cykel eller i löpskorna.
Styrketräning för att bygga upp kroppen med motstånd och nu börjar hon fatta själva grejen
vad det är hon ska göra.
Utöver detta så blir det några pass på bålstabiliet kombinerat.

Lilla Xet börjar nu röra sig mer fritt i kroppen. Beteendet är nästan lite valpigt här hemma och det är som om
det spritter i kroppen på henne ungefär som en annan har vårkänslor...


Puss på dig mattes älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0