Blodprov och shopping.

Onsdag idag och full rulle (som vanligt, tror jag att vissa skulle säga;)
Intensivt på jobbet, det är mycket patienter just nu och fler som ska in...
samtidigt som det är mycket annat oxå.
Slutade lite tidigt idag, för att hinna in till Kristianstad, där vi bokat tid för Xantes blodprov för att kolla om hon har Rabies antikroppar så vi kan åka utomlands och tävla. Min underbara mamma och lika underbara syster körde enkomma för detta.
Blodprovet gick super bra, hon var såå duktig, tittade bara bort och lät sjukvårdare ta provet utan att säga något.
Fick dessutom köpt en julklapp till Xante... det blev en ny sele som är bätte när vi är ute och motionerar.

Efter där tog mamma hundar och körde till morfar, så de kunde springa av sig,
och så att jag och syrran kunde gå och shoppa lite. Kanske inte så lyckat när båda var ganska trötta och ganska hungriga, men hur som, så kom vi tillslut överens och det blev några julklappar införskaffade.
Nu är jag näst in till klar med mina. Det är någon enstaka kvar, vilket känns super skönt.
Dessutom köpte jag nya inneskor till jobbet, men förra var rätt så trasiga, och det kankse inte ger bästa intryck när man "predikar" om vilkten av bra skor. Men nu har jag iaf fått tag på ett par som jag ville.

Det var supermysigt att komma in till stan och känna av pulsen liiite mer än vad Sölvesborg bjuder på,
och jag önskar att det fanns lite mer tid.
Hittade en skitsnygg jacka på Stadium, som jag verkligen hoppas ska finnas kvar till mellandagsrea.

Mamma hade en överraskning med sig, min förlängning till revvan kom idag, så hon kunde ta den med sig!!
Så nu ska det stansas!!

Det gjorde såå ont i hjärtat när Xante hoppade in i min bil istället för att hoppa in till mamma och syrran.
Men jag gör detta för hennes bästa, och hon blir väldigt uppjagad med alla flyttkartonger.
Efter helgen ska det bli ändring. Längtar till min nya lägenhet, och få lov att packa upp mina saker.

Körde inom EKO på vägen hem och köpte nya julgardiner som jag verkligen har velat ha ett tag nu.

Nu är det strax sängdax för mig. Tycker jag är jämt trött, svårt för att komma upp på morgonen, somnade på morfar säng en stund i em, tillsammans med Xante, och nu är jag minsann trött igen.
Men snart blir det jullov, ska vara ledig nästan två veckor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0