En lång intensiv helg

I ett rasande tempo kom helgen och lika fort försvann den!

Fredag
Vi hade bestämt att vi skulle träffas inne i stan och plugga tillsammans på statsbibloteket.
Lite miljöombyte och sedan skulle vi ta oss till sjukhuset och där träffa en patient med långvarig smärta.
Denna ska vi sedan skriva en rapport om hur vi tänkte kring undersökning och sedan behandling.
Det är sååå svårt med dessa patienter och som ofta får ett mindre bra bemötande av vården.
Det är så otroligt synd, men ofta är det ju inte patienten i sådan utan att man som teraput som känner sig
otillräcklig när man testa flera behandling och ofta har inte mycket mer att erbjuda. Därför ville jag gå denna kurs och få lite mer insikt och lite mer i verktygslådan för att möta dessa patienter.
Så ibland känns det bra och ibland mindre bra!

Men när vi väl var färdiga där så försvann bara kvällen iväg. jag satte mig och monterade samman mitt Eliza-alfabet, samtidigt som vi såg Let`s dance.


Lördag
Vaknade och började plocka undan här hemma lite, och sedan gick jag en långpromenad med Xante. Jag försökte springa lite, men benen var ganska sega så det blev ungefär halva rundan, ca 25-30min kanske.
Tog en annan väg hem genom ett industriområde och hittade som en stor parkering soim var helt tom och dessutom var snöröjd!
 Perfekt lydnadsplan=)

Körde ett ganska intensivt pass med Xante och testade av henne, var i standard hon låg.
Dessutom testade jag lite språngmarsch med riktningsändringar, hon går svävar ut lite i början men efter ett tag blir det bättre så det ska bara bli ett mer bestånde beteende.
Försökte mig på inkallning med ställande. Man ser att hon gör ett ansträning att ställa sig då jag vill, men hon glider framåt... Det blir mer träning inomhus, och kanske lite extra då vi är i ridhuset...

Hem om, och skölja av mig i duschen innan jag och Karin skulle in till stan och se en konstutställning som vår lärare ställde ut. Då det var vernissage och väldigt mycket folk på liten yta så kunde man inte se jättemycket, men det fanns flera fina tavlor.

Vi stannade inte så länge och sedan åkte jag hem och läste lite mer ariklar och åt ltie innan jag och två klasskompisar var i väg på hockey.
Färjestad kom upp hit och vi alla tre håller på FBK=)  Det var ingen direkt bra match. Domaren blåste sönder den ganska rejält. tråkigt värre. Men FBK vann med 5-2, så vi fick ju jubla lite;)

image85  image86
image87  image88



Hemma vid nio och Karin ringde när jag precis kommit innan för dörren. Så kom hon upp och vi såg "Se upp för dårarna", drack ett glas vin och hade det bara allmänt trevligt.


Söndag
Ytterligare en hektisk dag.
När jag väl vaknade så märkte jag hur solen strålade och det hur härligt väder som helst.
så jag lockade Karin med mig på en promenad som blev dryga en och en halvtimme. Solen värmde skönt och
det kändes som om det var vår i luften.

image89

    
klicka på de små bilderna för att se dem större, och känn solen och våren i bilderna!!

Vi lunchade ihop och sedan skulle jag möta upp Ida och vi skulle ta oss till Boden för att se handbollsmatch och träffa några spelare som vi skulle intervjua lite inför rapporten i Idrottsmedicin.
och vilken match vi fick se!! De låg under med 4-11 och vann sedan med 24-20!!
Det är rätt bra!! Sedna fick vi träffa en tjej som var en av de mest framträdande i laget, mycket trevlig, och sedan fick vi även pratat lite med tränaren, så fick vi lite av de vi läsa bekräftat men också en hel del matnyttigt.

klockan var över sju när jag sen kom hem, så meningen var att jag skulle baka bröd och få undanröjt lite.
Men så blev det inte.
Jag ringde farmor som fyllde år i lördags och pratade med henne en god stund.
och så kom Karin och Mona upp, och vi tittade på Dirty Dancing 2 och surrade en massa...

Måndag
Idag har Ida och jag suttit sedan halv nio imorse med idrottsmedicinrapporten, riktigt effektiva har vi varit.
Det är skönt att vara på så god väg och sedan har vi bokat in nästa måndag, så förhoppningsvis ska vi vara klara med den så att jag kan vara ledig lite då Anna kommer upp;)

Nu ska jag nog scrappa lite, det kan jag vara värd.


jag försökte lägga in lite bilder, men datorn strejkar. Den tycker nog att den varit alldels för aktiv idag;)


Kommentarer
Postat av: idutten

Väntar med spänning på bild-uppdateringen! :) Speciellt från FBK!!!

2008-02-18 @ 19:40:05
URL: http://idutten.blogg.se
Postat av: Elin & Tipp

Ojoj, det hände mycket i helgen för dig :) Här hände det lite, men i ett lite lugnare tempo. ;)
Jag åker hem om 1,5 vecka, tror du vi hinner med en promenad eller nåt innan dess? Hade varit kul tycker jag!
Pussa Xanté från mig
Kram!

2008-02-18 @ 19:58:20
URL: http://www.elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0