online igen

Så igår kväll kom internet tillbaka och jag har redan spenderat alldels för många timmar framför denna dumburk.


Skola idag... första dagen efter juluppehållet (ledighet är fel att kalla det)
 
Akupunktur stod på schemat och som vanligt är det ju sådär kul att bli stucken, tyckte det var många punkter som kändes mer än det brukar...

Jag körde ett litet spontant lydnadspass med Xanté i går em. Det gick förvånasvärt bra.
Gick igen några moment i Lk2, bla Inkallning med ställande, vilket hon tre gånger på rad gjorde helt ok! Det kan ju bli bättre, men ändå betydligt bättre än tidigare. Nu hade hon full fart fram till ställande, och ställde sig direkt så gott hon kunde med tanke på det hala underlaget. Men innan har hon bara saktat in och stannat en meter ifrån mig, nu var istället kanske tre steg efter kommandot! På gång. TACK Petra!

Fjärrdirigering gick oxå förvånansvärt bra! Hon stannade kvar på ett och samma ställe, innan har hon krypit fram ett par steg varje gång som hon ändrat postion.

Sedan frittfölj, har vi ännu mycket att arbeta på. Hon koncenterar sig inte riktigt och tycker nog att det är ganska långtråkigt, måste försöka få det mycket roligare.

Rutan körde vi inte.... har fortfarande inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra med dem. Ska läsa in mig lite mer...

Jag är helnöjd med min lilla tjej.


Idag har det snöat, stora vita flingor som bara föll ner....så vackert det är...
Xanté blir helt tokig och springer rundor i lilla skogen bakom husen.


Har pratat med ortopdenavd och det kommer inte att bli någon op imorgon, eftersom jag är väldigt förkyld! Förbannat oxå! Nu blir det inte förrän i mars någon gång!


Ikväll ska vi sitta några stycken och pyssla ihop placeringskort till utsparksfesten på fredag.



Dagarna innan jag åkte hemifrån, var jag ju tvungen att ta årets julfoto. Jag trodde att jag skulle få mina syskon att ställa upp men det sket sig och nu blev det ett på hundarna istället....

image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0