Snöstorm

Tänka sig det kan vara snöstorm även i Luleå. Idag har det snöat och blåst hela dagen. Jag vaknade vid tre i morse och såg då hur det blåste, och sen när jag vaknade igen klockan sju hade det dessutom börjat snöa.
Så från dess och fortfarande har det snöat som bara den, STORA rejäla flingor. Det har säkert kommit uppe mot 20cm snö bara idag!

Dagens lektion har varit väldigt intressant, och såå långt ifrån våra tidigare föreläsare som man bara kan komma.
Det var en psykolog som föreläste om att hantera tankar och känslor och hur man med hjälp av detta kan tänka lite annorlunda i rehabiliteringen av patienter med långvarig smärta.
Vi fick testa på hel del övningar, och man kändes sig lite utelämnad i vissa övningar. Nu gick vi kanske lite djupare än vad vi som sjukgymnaster skulle göra med en patienter, men ändå...

Mot slutet av dagen var jag väldigt trött, och hade svårt för att ta in mer, eftersom det var så otrologt mycket nytt och ett helt annat sätt att tänka. Synd att man inte får mer av detta!


Egentligen så skulle jag och Xanté iväg och träna agility idag, men vi får se hur det blir med den biten med tanke på vädret. Det är kanske inte så lämpligt att ut och köra i detta vädret om man inte absolut måste.


Som det ser ut nu så kommer vi att debutera i agility i Haparanda om en månad. Jag ser det mest som ett träningstillfälle och att hon ska få vara med på tävling med allt vad det innebär runt omkring. För mycket att våra senaste lydnadstävlingar inte gått så himlans bra beror nog på att jag blir så fruktansvärt nervös, och hon måste lära sig att det är lite mer spänning i luften då det är tävling, men också att jag lär mig hanska situationen bättre än vad jag gör idag!

Från och till så tränar vi lite lydnad oxå, även om våra aktiviteter just nu går åt till att bygga muskler i snön...

jag har bestämt mig för att backa träningen och ta det mer stegvis, tror att jag var lite snabb.
så nu kör vi fritt följ med mycket belöning, och att hon ska hålla fokus på mig, oavsett vad som händer.
Det märks på Xanté att hon är gladare när vi tränar, och att nivån blir mer rätt än tidigare, då jag antagligen ställde lite mycket krav på henne och tycker hon det är roligt så tycker jag det är roligt och blir då mer motiverad.


Kommentarer
Postat av: Tokfia

Snöstorm...helt plötsligt försvann min lulelängtan lite :P Idag har det mest regnat här och varit 7 plusgrader. En helt annan del av världen.
Nu ska jag försöka sova. Kram kram

2008-01-24 @ 23:00:54
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Tokfia

Go å omtänksam som vanligt! Vill bara att du ska veta det (å alla andra som läser din blogg). Regnblöta kramar från söder

2008-01-25 @ 16:39:06
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0