Bjuv dag 1

Idag var jag och Xanté uppe i ottan och körde till Bjuv.
Visserligen hade vi avverkat den största biten igår, då vi körde upp till Sandra i Helsingborg. Hon är snäll nog att låna ut sin lägenhet till oss medans hon är i Göteborg.

Bjuv brukar gå ganksa långsamt, och idag var inget undantag. Men efter ett par år i norr, har jag lärt mig att stressa ner
och ta de lugnt=) Så för mig spelade det så där mkt roll.
Men visst första start blev uppskjuten ca en halvtimme, så där kul men som sagt...spelar roll...
Denna dagen till detta. Hade ju inget att stressa hem till.

Det har varit olidigt varmt idag, och planen är på ett ställe där det iprincip är helt vindstilla, som i en gryta och solen gassar, hemskt! Vi lyckades få en ganska bra tältplats, så att hundarna har haft det bra. Men har jag har så klart lyckats bli lite röd, men absolut inte bränd, skönt!

Första loppet var agilitybanan. Ganska lätt och knappt några byten.  Men vid en passage så kom jag lite efter och sprang mot det andra hindret, och duktig som hon var så följde hon med, med andra ord, DISK!
Resten av loppet kändes ganska bra!

Andra loppet, MÅNGA timmar senare, hopploppet. Då hade jag inte observerat spec många fällor, men då jag går av banan så pratar jag med en annan tjej, och det blir, tänk på det och tänk på det....ups!
Men vilket som så är det bäst att göra som man tänkt sig. Men vid en sväng med tre hinder runt, så ser Xanté helt plötsligt en tunnel som ligger en bit bort, som ska tas nästsist, och dä bestämmer hon sig för att ta den istället. Fattar inte mkt faktiskt! Så det blev en disk där med. Kul... Kan ju bara gå bättre imorgon.

Syrran debuterade i klass tre, och gick igenom, vet inte tid eller placering. Men det faktum att de gick igenom är värt en applåd  *applåd(klapp,klapp)*

Nu ska jag leta upp ngt att äta, duscha och sedan krypa ner i sängen. Det blir ju en agilitydag imorgon oxå.

Kommentarer
Postat av: Catti

Vi håller tummar o tassar för att det blir en bättre dag resultatmässigt idag! Kör hårt, vi vet att ni kan! :)

2008-07-06 @ 09:44:01
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0