Det är mkt nu..

och så hade jag skrivit ett lååång inlägg om senaste veckan, men det försvann.

I korta drag:
- Kontaktfältsträning på klubben, på väg att bli bättre.  Hon börjar bli mer självständig.

- Simning och Cykel + balansträning för Xanté. Börjar ge resultat.

- Soffan blev helt perfekt här.

- Telefonen kom. Äntligen! och jag tycker redan bra om den. Man har som allt med sig, och dessutom ganska smidigt. Älskar att kunna lyssna på radio, då jag går på promenad.



- Vallningen i torsdags, gick så där, hon "sprack" ett par gånger och jag hann inte med. Det märktes att det var ett tag sedan nu. På kollo i Örum i helgen.

-Helsingborg i helgen: Fredag kväll: Thaimat (hämtmat) vid Kärnan i Helsingborg, underbart härligt med många skratt. Sedan lördag färskt bröd och frukt och grönt från torget. GOTT!
En sväng på stan, och sedan rodel i Örkelljunga. Väldigt kul! Verkligen värt att ha testat  på!
Malmö på kvällen: italiensk restauang, med vädigt goda pizzor och sedan utgång.

Idag: Vaknade först tidigt men sedan lite seg.
Kom iväg och åt frukost på café. Med avslutning med våfflor, mums! Sedan tog jag tåget hem vid ett.
Köpte en bok som jag läste igenom under dagen. Läste t o m när jag gick hem.
Det var Martin Bengtssons bok: I skuggan av San Siro. Honom har jag hört på en föreläsning kring prestation och baksidorna i fotbollsvärlden, mkt intressant!



När jag kom hem så invigde jag soffan, och har legat där en stund, och läst helt enket.
Sedan har jag pysslat lite för kommande vecka.

Har pratat en lång stund med mamma också och fått lägesrapport.

Hann med en pratstund med syrran, som var och tränade agility med Xanté. Det är bra att hon får vänja sig att det är mer än jag som kan köra henne.
Tydligen var hon duktig och jag fick beröm för att hon var vältränad. Då blir man glad! Tydligen så äter hon hemma oxå..k
Men hon saknas här....

Veckan som kommer lyder:
Måndag: vallning i Andrarum.
Tisdag: HD-rtg + rabiesvacc i Hässleholm
Onsdag: Än så länge inget planerat. Beror på lite hur Xante är efter tisdagen.
Torsdag: Sista gången på Vallningskursen...

Till helgen: Östersjöfestivalen i Karlshamn tillsammans med Anna.

Ojoj, vad jag ser framemot detta.

Mest i morgon, och så är jag ganska nervös inför tisdag. Många tankar kring det har det blivit.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0