Vi lever!

Inte för att jag fått ngt Internet ännu, det strular en massa, idag fick jag avin till paket att hämta i Luleå!
GAAH! lite arg jag blev, där låg dessutom min nya telefon.... Så det dröjer ett tag till mitt egna internet komme, nu sitter jag hemma hos moster på deras dator, och ville uppdatera lite. Bilder får komma i ett senare läge.

Det har varit några intensiva veckor för både mig och Xanté. Jag började jobba den 2juni, och hade min första patient kl 11 samma dag! Pang på rödbetan. Men vilket som så tog jag ut semester, som jag fått i förskott på torsdagen, och åkte hem på onsdag kvällen.

Torsdagen var syrrans student, och en hektiskt dag och en massa flängande, men det blev en riktigt lyckad fest för idas student och min examen.
Hade dessutom mina två underbara vänner på besök.
Fredagen var vi på ett nyöppnat spa på förmiddagen och sedan stack Sandra och jag till havet och badade med hundarna. Xante tyckte det var superkul och simmade många korta gånger.
Lördagen den 7de så började vi en vallning-kurs på kelliegården, otroligt spännande. Det märks att kursledaren är otoligt duktig och varje gång man varit där är både Xante och jag helt tomma i huvudet och det är inte direkt svårt att somna!
Söndagen sov vi precis hela dagen!

Ytterligare en vecka sprang i väg och jag kände mig mest frusterad över allt.

Förra helgen var jag i Halmstad och firade Karin som fyllde 25, tagit körkort OCH då så klart tagit examen!
Det var en ´helt underbar helg, tillsammans med då Karin med familj och hennes vänner och så var dessutom både Sandra och Mona nere!
När jag kom hem på söndagen var syrran och min kusin i lägenhet, de hade lånat den över helgen och så kom mamma och pappa upp med lite grejer och så helt plöstligt stod moster och den andra kusinen på gatan nedanför! Kul med lite beösk i min annars väldigt tomt ekande lägenhet!

Denna vecka var ju också en kort vecka, men ack så intensiv. Mycket som skulle hinnas med. MEn då torsdagen kom då fick jag två två avbokningar på de två sista tiderna, så jag flexade ut tidigt och åkte hem och fixade lite.

Midsommar spenderades i Huset, med en massa vänner.
Torsdag natt kom ett helt gäng körandes, och formligen trillade i säng. När jag sedan på morgon efter körde och hämtde upp en vid tåget, så kom det två till, som vi mötte och när satt och åt lunch så kom fyra till. Så till slut var vi 13st och hade en underbar helg, med en massa spel, mat och fest. Midsommardagen spenderades stora delar av dagen på Ale Stenar vid Kåseberga. Det var väldigt uppskattat, t o m jag som inte varit där på årtal.


I Söndags var jag och Xanté i Simrishamn och tävlade. Det regnade en hel del och vi var helt genomblötta till slut. Men det lyckades sig så bra att vi blev femma i agilityklassen, visserligen med fem fel så där fick vi ingen pinne. Det som gjorde mig väldigt förvånad var att hon missade på uppfarten på Aet, har aldrig sett att hon gjort det tidigare. Men vi håller på att träna om just Aet lite grann, så kan vara det som spökar.
I hoppklassen fick vi till bra lopp, förutom att jag fastnade i marken, fick inget grepp och stod i princip stilla. Ett par fotbollsskor ska införskaffas. Där slutade vi trea och fick vår första hoppinne!! Kul, tycker jag!
Hon är duktig min lilla tjej!

Nu börjar jobbet känns lite bättre än tidigare...

Till helgen blir det hem igen och fixa och dona en massa och sedan på söndag blir det vallning igen, och kanske IKEA.
Skulle behöva en säng...

Nu ska jag se Allsång på Skansen om jag kan övertala barnen..hihi.

Vi återkommer nog snart igen, och då blir det lite bilder...


Kommentarer
Postat av: Catti

Tack så mkt! :) Jag är riktigt glad över resultaten vi fått. Grattis själv till er 1:a hopp-pinne!! vad roligt med vallkurs...blir lite avis.

2008-06-24 @ 20:58:30
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Petra & Lira

Grattis till pinnen!!! Kul att ses igen! Flickorna får väl ta och busa lite när vi ses framöver... det verkade som de kände igen varandra lite iaf. :)

2008-06-28 @ 21:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0