Godmorgon...

...säger solen när den lyser mig i ansiktet.
Vaknade idag 4.45 av att solen står rakt i lägenheten och den skiner som sällan förr.
Visst det är underbart men inte när jag sover, så nu börjar den allra jobbigaste tiden. inte bättre blir det av att vi på söndag skruvar fram klockan.
Men solen ger ju oxå en energikick som inte ens redbull kan utlova.

Veckan hemma har gått i ett rasande tempo, som vanligt när jag i Skåne. Lite allt möjligt har hunnits med; jobbsök, plugg, scrap och lite konstrunda.

Resan upp gick förvånasvärt lätt och det var skönt. Somnade på tåget vid 20 och vaknade igen först vid 8 på morgonen. Det som aldrig slutar och förvåna mig är vilka skuma människor det är som åker tåget, och ibland undrar man verkligen hur folk tänker, är jag likadan frågar man ju sig!

Anna och Pollux kom och mötte oss när vi väl var i Lule. Xante löper fortfarande och nu tyckte Pollux att hon nog var den snyggaste bruden i stan, men X ville inte alls ha honom som partner. lite tacksam är jag för det. Hon är allt lite svårflörtad.

Anna och M bjöd på lunch, kotlett och potatis, underbart gott speciellt efter en tågresa.

Efter ett tag körde Anna mig till Vänorts och när jag då öppnade postfacket, låg det ett paket från USA.
Mitt alfabet som jag väntat på i ca två månader hade kommit. Det är såå snyggt, tycker jag.

image123

Anna stannde en liten stund och tjatarde lite med mig medan jag packade upp.
När hon sedan begav sig tillbaka, så tog jag en lååång dusch. Riktigt skönt och precis vad jag behövde,
man känner sig så smutsig efter en sådan lång tågresa.
Sedan blev det itne mkt gjort, meningen var att Mona och jag skulle sitta en stund med opponering inför dagens sem, men när hon väl kom hem var vi båda så trötta så det fanns inte på världskartan att vi skulle orka.


Nu har jag ( iaf nästan) bestämt mig vilken kamera det är jag vill ha, men när det blir av är ju frågan, förhoppningvis inom en snar framtid.
J som var nere hos oss och tävlade Gåsahoppet tillsammans med syrran hade en Canon EOS 350D och jag fick låna och fotografera lite och jag är nu helt frälst.
Det är ju "lillebror" till Canon 400d, som är en av de kameror som jag tittat på!

image124


Nu på morgonen så har jag bokat tvättid vilket är mycket välbehövligt.
MEn nu bär det av till skolan och sista smärt-sem

Have a good day!!

Kommentarer
Postat av: Tokfia

Hihi då kan vi ju bli kamera buddies! :) Längtar tills jag har den i min hand. Men nu blir det promenad på isen sen matteplugg....Hoppas att du ska ringa och störa lite sen så vi kan ta en liten tur på Teknikens Hus

2008-03-25 @ 08:12:24
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0