Besök

Mamma och pappa kom ju upp i måndags eftermiddag, och det har varit väldigt mysigt att ha dem här.
Första kvällen blev det inte så mycket mer än att umgås, pappa och jag var på tippen med lite av mina grejer,
för att vi alla skulle få plats att sova i min lilla lägenhet på 26kvm. men det funkade faktiskt förvånansvärt bra.

Däremot märkte jag ganska tidigt att jag dels druckit lite väl mycket kaffe på eftermiddag, då vi hade fika med våra lärare.
och dels att jag inte är van vid att ha någon annan som sover här.
Men tillslut somnade jag och sedan när jag vaknade igen så var det otroligt lite syre kvar.
Så jag tog Xante med mig och gick på promend, och sedan körde jag och hämtade en kompis vid tåget.

När jag kom tillbaka så åt vi frukost tillsammans, och sedan var det lite småpyssel.
Vi väntade in Karin och sedan åkte vi till Storforsen. Det var väl lite längre än jag tänkt mig.
Men det var himla mysigt att komma dit, nu har dom dessutom byggt ut lite sedan vi var där sist
och man kunde gå från utsiktsplatsen ner till Hotellet.
När vi kom hem var vi alla trötta, och jag ställde mig då och gjorde risotto, så vi åt tillsammans.
Sedan sov jag hos Sandra och Mona den natten. 

 På morgon så sov jag längre än vad jag hade tänkt mig, och pappa hann t o m ringa efter mig.
Hem och åt lite frukost innan vi begav oss till Gammelstad.
Det var varmt så jag kunde gå i bara linne, underbart!! Vi fick en mycket trevligt guidad tur i kyrkan och sedan gick vi en runda kring kyrkstugorna. himla mysigt blev det.
Lunchdax, och sedan körde jag och mina vänner en runda till tippen, och sedan handlade vi lite fika och som vi sedan avnöjt tillsammans allihop.

Sedan var det städning på programmet, himlans tråkigt. Dessutom väldigt trångt för tre personer, det kändes mer som om vi gick ovanpå varandra till en början. Men sedan körde pappa och hämtade släpet och då blev det lite luftigare.
Men jag trodde ju i min enfald att jag hade gjort en massa. Det hade jag iofs men det sista är sååå segt, man plockar och plockar utan att det märks.

Pappa kom vi halv sju och då packade vi in i släpet, fattar inte riktigt vart jag fått alla mina saker ifrån.
Men det fylldes en bra bit upp, och det tog en stund, jag var helt genomsvett när vi var klara.

Under denna tid bestämdes dessutom att jag och mina vänner skulle åka in till stan och ta en öl (som det hette, cider blev det för min del) på en båt som hade öppningspremiär. Det blev lite stressigt innan allt blev klart men jag hann med bussen och vi hade en trevlig kväll. Lite kallt mot slutet, men jag kan bara tänka mig en varm sommarkväll, när solen aldrig vill gå ner. underbart!!

När jag kom hem vid elva, så hade mamma och pappa bestämt sig för att åka, de har ju ändå en bra bit ner. Dessutom med släp. Jag tog Xanté med mig på en långpromenad först, så att hon skulle vara motionerad och bara behöva rastas.
Jag försökte verkligen insupa luften och atmosvären under denna tid. Det var ju dessutom ljust som mitt på dagen.

När jag kom hem igen, så packade vi in det sista, kokade kaffe och mamma och pappa åt fil, med varsin matskedsmått eftersom jag hade packat ner alla skedar. Ett gott skratt fick jag!

När klockan var runt ett på natten, så begav de sig av. Med alla mina saker och Xante, det ekar så tomt i lägenheten.
När jag väl kom upp efter att ha sagt hejdå och såg de svänga ut från gården kunde inte längre tårarna hålla sig tillbaka,
och det är väl dax att inse att detta nu är slut och nya äventyr väntar. Men jag vill inte riktigt inse det än, inte riktigt än!

Skulle ju försöka sova länge, men det gick ju inte, och nu har jag fortsatt med städningen.
Det finns ju fortfarande en hel att göra...

I eftermiddag och kväll blir det uppsamling med klassen och sedan utsparksfest med klassen under oss.
Ska bli himlans trevligt och imorgon åker jag söderut!!






Kommentarer
Postat av: Blommig

Va skönt att få allt nedskjutsat!

Men jag förstår att det känns tungt att lämna Luleå och alla vänner. Men jag är bergsäker på att du kommer att trivas på nya stället också!

KRAAM

2008-05-29 @ 13:49:20
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Anna

Usch, jag fick rysningar när jag läste om släpet som lämnade. Kändes ruggigt bekant och det känns det gör det att flytta så det kan jag meddela dig men det blir bättre :)



Och öl på båten en sommarkväll när solen aldrig går ner kan jag intyga att det är nice ;)



Hoppas ni får en trevlig fest ikväll! Fira så det klirar i glasen nu det är du värd.

Kram

2008-05-29 @ 18:15:07
Postat av: Catti

Lycka till med ditt nya äventyr! Du får se till att komma upp o hälsa på emellanåt. Kom ihåg att höra av dig om det blir några Xanté-bebisar ;)

2008-05-30 @ 08:34:50
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Karin

HEj Anna!



Grattis till examen, men jättetråkigt för oss att du flyttar.

Lycka till med vart du nu ska, hoppas du blir kvar i klubben så vi ses på forumet!



Kramar,

Karin

2008-05-31 @ 12:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0