Onsdag

hittils har det varit en låång dag.
Steg upp tidigt och gick ut på promenad med X, gick lite annorlunda än vi brukar och det märktes för hon snusade jättemkt.

Sen tog jag bussen in till badet och simmade. Så skönt det är! Även om mina knän inte är helförtjusta i mitt nu flitiga simmande. Hela badhuset var fullt av en massa ungar, och ljudnivån blir därefter. Så efter en stund valde jag att gå upp och gå till bastun istället. Skönt, somnade nästan...

Det var meningen att jag skulle möta upp Karin och Mona istan, men eftersom det gick bäldigt fort att simma mina längder idag, så satte jag mig och tjatrade en stund med syster yster och dealade lite med lillebrors present. Fick en ny idé när jag låg i vattnet och svalpade runt;) Syrran var på och jag hoppas lillebror blir glad! Mer rapport kommer om det senare.

Gick in till stan lagom tills dess att Karin och Monas buss skulle komma in, men tiden gick och ingen av dem dök upp. Till slut ringde Mona och sa att de båda två hade missat bussen!!

Löste under tiden ut mina trisslotter som jag fått på blodgivningen igår. Vann hela 100kr.

Gick lite rundor, och hittade en jättefräck väska och ett par solglasögon.
Jag kunde inte riktigt bestämma mig, men när de två dök upp och hjälpte mig så blev jag en väska och ett par solglasögon rikare, och några nuvunna kronor fattigare;)

Sen gick vi och jag löste ut mina sandaler som jag la undan i måndags. Egentligen lite för dyra för mig just nu, men efter att ha provat närmare tio olika par på tre olika ställen, så hittade jag dessa som satt som gjutna på mina fötter och var inte alls stumma som de andra, det var de enda som någorlunda mjuka och inte stumma. Har ju lite problem med knäna och dessa kändes helt rätt. Snygga dessutom!

Tittade en hel del på kläder, med tankar på kommande festligheter både här och hemma. Men jag hittar verkligen inget jag vill ha. Har tittat på en kjol som jag skulle kunna tänka mig men är inte helt säker; kanske, kanske inte.
Däremot hittade jag ett par underbara röda skor!! Låga dvs utan klack och en härlig färg, skulle passa med kjolen...

Vi gick och lunchade på ett av våra favoritställen, och sedan tog jag en mjukglass: premiär för iår, GOTT!

De andra skulle några fler ärenden och sedan åkte vi hem. På bussen hem var jag nära att somna, trött som jag var.  Vilade en liten stund.

Så ringde telefonen och en klasskompis berättade att hon tingat en Bordercollie-valp!! Spännande! Måste ju åka och hälsa på!

Har även tränat lite lydnad med Xanté. Tränade mest fotpostion, eftersom jag igår fick veta att hon sitter väldigt för mycket långt fram. SVÅRT att korrigera!!

imorgon blir för hoppningsvis en lugn dag! Ska läsa arbetet vi ska opponera på, och sitta och pilla med startlistorna till helgen!


Kommentarer
Postat av: Tokfia

Vilken mysig dag du haft. Blir riktigt avundsjuk! Kul med lite ny shopping ;)
Kram

2008-05-08 @ 17:13:33
URL: http://tokfias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0