galenskap?

När jag satte mig på tåget i torsdags kväll, så undrade jag lite still för mig själv om jag var riktigt klok
Men för att ta det från början.

I måndags kväll berättade min kära vän i danmark som läser till veterinär att det skulle hållas en kvällsföreläsning om alternativ medicin på djur. Mkt intressant tyckte jag, men det var lite väl kort varsel....
I tisdags tittade jag över vilka patienter som jag hade på eftermiddagen på torsdagen, för jag var ju tvungen att åka relativt tidigt härifrån, och hur skulle jag lösa det med Xante? Hann ju inte köra hem och lämna henne, och dessutom så löpte hon (hann visserligen sluta med dock) och de flesta jag känner här har hanhund. Så efter många funderingar så frågade jag morgar (som för övrigt är mkt förtjust i Xante) om han kunde ha henne, vilket han kunde. Ett bekymer mindre.
Sedan var det ju hur jag skulle ta mig.. tågen till och från Sölvesborg gick inte jättebra, och dessutom var jag tvungen att köra och lämna Xante, men det löste sig så att jag körde till Kristianstad och tog tåget därifrån.

Hela dagen var otroligt stressig, och det som kunde gå fel gick fel, inget direkt med patienterna, men andra saker runt om kring.
Kom inte ifrån jobbet i den tiden som jag skulle, och det gjorde minsann stressfaktorn inte lägre.
Hem och hämta Xante, och sedan lämna henne hos morfar. Han hade gjort matpaket till mig, med mackor i. När jag såg dessa matpaket, så kändes det som om jag var i förskolan igen när man hade fruktstund, så himla mysig känsla.

Hade tänkt mig att sova en lite stund på tåget, men var alldels för mkt uppe i varv, så jag satt och läste in lite av hund anatomin och lite kring sjukgymnastik på hund. Så när jag väl kom av tåget i Köpenhamn var jag rätt så trött, men när jag mötte upp min kompis R och vi gick en liten promenad till skolan, så blev det bättre.

Föreläsningen var intressant. Mycket kring osteopati, som jag inte hade så mycket hum om från början, som var kul att få mer inblick i. Men sedan blev jag även lite konfunderad, kring den typen och behandling och kring våran behandling, skillnader och likheter, svårt att förklara, men vissa gånger finns det väldigt mcyekt likheter mellan human sidan och djursidan.
Lite kring akupunktur, men det var mest inriktat på det allra mest grundläggande, och det har jag redan läst, även om det alltid är bra med lite uppfräschning. Så det var för mig en liten besvikelse, men R berättade att dom läser inget sådant överhuvudtaget, och då blir det ju såklart på det viset.
Hur som så fick lite allmänt ny inspiration till jobbet.

Sedan missade jag tåget som jag hade tänkt ta och fick därmed ta nästa. Så det blev allt lite sent, och jag var hur trött som helst.
När jag väl kom till Kristianstad så var det is på rutan och jag var tvungen att skrapa.
På vägen mot Sölvesborg, så lyssande jag på radion. Det är ganska mysigt att höra nattprogrammen tycker jag.
Jag var allmänt ganksa trött, rätt hungrig och väldigt frusen, och kände mig därmed ganska irriterad, just då säger han på radion:
klockan är åtta minuter i ett och det är Fredag!!
Kunde inte annat än le för mig själv där jag satt i bilen. Det var ju faktiskt fredag, och jag behövde bara klara av en dag på jobbet. Det var bara en sådan härlig känsla ikroppen.

Sedan att jag nästa höll på att försova mig är ju en annan historia.
Jobbet gick ändå rätt bra, trots att jag kände mig helt manglad.
När jag slutat körde jag och hämtade Xante, och morfar bjöd på kvällsmat. Sicken lyx!
Men jag stannade inte så länge, utan ville komma hem.
Redan när klockan var halv nio, så gick vi och la oss, och jag sov ända tills klockan åtta! Rätt ovanligt för att vara mig.

Morgen bjöd på långpromenad, och lite mys. Sedan har jag börjat städa undan lite. Slänga mer av mina saker och framför allt sortera, så det blir lite ordning.
Packa står annars på program, allt för att hinna med.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Emie, Ior & Wiggo

vilken galning du är.. hehe...



tack för grattiset!



kramar

2008-11-23 @ 11:50:33
URL: http://emelie.ask.dinstudio.se
Postat av: Anna

Ja, jag får nog lov att säga att du allt är lite galen ;) Kram på er

2008-11-23 @ 17:14:05
URL: http://tokfias.blogg.se/
Postat av: Elin & Tipp

Kanske var det galenskap.. Men ibland får man vara lite galen ;) Det är en del av livet ;)



Men lite kul var det väl att komma bort?

Kram!

2008-11-24 @ 19:07:44
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

Glömde ju säga tack för flyttkortet i mobilen ju ;)

Kram igen!

2008-11-24 @ 19:08:13
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Malena med grabbarna

Tack för flytt kortet!

Tyvärr råkade jag radera de istället för att spara de. Får väl ha din adress på de vanliga viset.

Du Anna du passar perfekt här hos oss andra galningar i SbgHU!!!



KRAM

2008-11-24 @ 23:05:37
URL: http://www.bowmore.dinstudio.se
Postat av: Anna

Hur har det gått med flytten gumman? Jag ber om ursäkt att jag är kassast i hela världen på att höra av mig :( Kram

2008-12-01 @ 11:41:21
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0