ett liv i 190

Försöker i huvudet sammanfatta dessa senaste två veckor, och en sak är säkert det går i ett,
inte många stunder över, och finns dom så är det inte så länge.
Påsken kom och påsken gick lika fort igen.
Anna och Pollux var på besök, mycket trevligt. Först en liten fikastund på min lilla uteplats, sedan begav vi oss ner till tredenborg, för en fotoexpedition.

Veckan förvann sedan fort, med en del träning med Xante. Blir ju lite intensivare på jobbet, när man ska
klämma ihop patienterna som man normalt har på fem dagar, på fyra.
Så helt plötsligt var det helg igen. Fredagen var lugn.
 
gjorde ngt jag inte gjort på ett tag; jag smakade på en fiskrätt, som jag blev bjuden på.
Har sagt att jag åtminstonde ska testa en gång om året, och nu har jag gjort det.

Tränade med Malena och Emie på lördagsmorgonen, en del av en bana från gåsahoppet,
så jag att verkligen skulle få till det bytet som jag misslyckades med på tävlingen, och efter lite tips
och mycket träning så satt det.

Sedan körde jag hem, och meningen var att jag skulle måla staketen, men det blev inte mycket med det.
Det blev umgänge med familjen,  vilket verkligen behövdes av många olika anledningar.
Syrran ville testa att köra Xante eftersom hon skulle gå kurs med henne, så jag vilade en liten stund,
innan vi körde till Simrishamn för att träna, men det blev inte länge eftersom det var så himla kallt.

Söndagen var det kurs för Emelie och Jens hemma hos dom i Lövestad. Det blev en riktigt tidigt morgon, och jag kom dit tidigt, och gick en runda med Xante. Det är verkligen något som jag njuter av; att gå morgonpromenad när solen är så pass långt upp att den värmer men ändå är luften så frisk.
Kursen var verkligen otroligt givande, och både Emelie och Jens drillade oss ganska hårt, vilket jag behöver.
Det hade så otroligt mycket om min teknik. Så nu har jag anmält mig för att gå sommarkurs hos dom.
Vet att det blir en bit att köra och att det kommer ta en del av min energi, men jag tror verkligen att detta kommer att ge oss väldigt mycket, och att vi kommer att utvecklas mycket tvivlar jag inte ett dugg på.
TACK snälla ni för lovorden över Xante, blir lite lätt röd om kinderna=)

Måndag morgon, var det ganska svårt att stiga upp. Jag gick i linne hela söndagen och var minst sagt grisrosa när jag vaknade. Dagarna i veckan var fullproppade av kurs, träning och möten.
Xante var med syrran både tors och fredag; på kurs för Annica Aller. Ida ville gå med stor hund, för att lära sig lite mer att handla Arros när det väl blir så. Enligt syrran har lovorden haglat över Xante, och jag kan inte riktigt ta in allt.
Jag börjar förstå att hon är duktig min lilla tjej, men kanske inte riktigt hur duktig hon kan bli...

Fredag kväll skulle vi ställa iordning inför dagens tävling. Intensivt minst sagt. Jag skulle vara banansvarig, och bygga banorna. Men ack så svårt. Gick med mäthjul för att få ut banan, men det ska jag aldrig mer göra.
Till slut fick vi iaf upp banan och domaren kom och iordningställde det sista. Vilket gjorde det en aning lättare nu på morgonen. Klockan var tio innan vi var hemma, och då hade vi det sista att fixa.
Men strax efter halv elva var vi i säng, men jag hade lite svårt att somna. Vilket dom som känner sig, vet är ganska ovanligt.

Klockan ringde tidigt, vi skulle vara på klubben redan kl 7, för att fixa det allra sista.
Lite strul så där på morgonkvisten tillhör väl, men med gott humör fixar man det mesta,
och tävlingen drog igång på utsatt tid.

Till mina lopp; som iofs inte är mycket att skryta med.
Hp2: Slalom var tredje hindret med en svår ! slalomingång, och jag borde lita på X lite, dessutom kom jag lite sent.
Sen så blev resten bara kattskit, kommer inte ihåg så mycket mer än att Xante seglar över ett hinder hon inte skulle ta.
Dock kände jag att hann inte riktigt gå banan, eftersom jag var funktionär på andra banan när banvandringen drog igång.

Ag1: Var ju lixom här som jag skulle satsa järnet idag. Ingen svår bana, utan bara till att springa järnet,
men ändå var det en rätt kul bana. Xante går skitbra, och jag springer som en galning.
Sen hör jag hur hon slår i ett hinder och river, och då går luften lite ur mig. Satsar på att få till en bra slalomingång, och det gick jag, sedan drar X utanför sista hindret och mot sin belöning. Först tänkte jag ta om, men sedan sket jag i det, för jag hade ju ingenting att vinna på att strula med henne. Sedan pratade jag lite med domaren, som även han gav Xante fina omdömen.

Sedan så körde jag Åke i veteranklassen, en enkel hopp-etta, som han inte skulle ha några som helst problem med.
Men det hade jag och Åke seglar över även han fel hinder, när han skulle in i säcken,
och jag hör hur syrran skriker PINSAMT!  hahahahaha.
Sånt händer.....

Tävlingen flöt verkligen på idag, vilket var otroligt skönt. Inga större strul.... men nu är jag helt slut

Veckan som kommer blir inte riktigt lika intensiv som denna, eller jo kanske....
någon gång kommer väl en paus? Eller? Ska kanske planera in det.

SIST vill jag önska Anna som åker till Australien nästa vecka, ett stort lycka till och hoppas din resa blir härlig!



Kommentarer
Postat av: Ida

Ända hit har lovorden om Xanté hörts. Pappa berättade att hon var helt totalgrym på Annica Aller-kursen. Och så läste jag Emelies blogg också.



Häftigt, ska bli kul att se er köra någon gång! :)

2009-04-26 @ 10:02:15
URL: http://agilida.se
Postat av: Anna

Planera in en paus, det tycker jag låter som en god idé. De dyker inte upp av sig självt vet du!



Tusen tack för lyckönskningen. Allt lite lagom nervös nu. :)



Kram

2009-04-27 @ 09:37:19
URL: http://tokfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0