Projekt 365 - Dag 19




Xante har fått tänka lite, jag vet det var ett tag sedan, men idag har det blivit lydnad för hela slanten. Först när jag kom hem, så tog jag mig direkt ut till en grusplan strax ovanför husen, och vi körde igenom några av momenten och äntligen börjar polleten i fjärren trilla ner, GÖTT! Nu reser hon och lägger sig så som jag vill, nu är det bara rutan kvar innan vi ens kan tänka på att starta i tvåan, alltså i lydnad, för i agilityn blir det snart start i tvåan och jag ser så framemot sommaren,
den första sommaren sedan Xante kom till mig som vi verkligen kan och ska ge järnet och tävla mera! Börjar sitta och spåna lite kring upplägg och träning av såväl henne som mig...

När det är så sjukt mycket  på jobbet, som det är ju och jag har jobb långt upp över öronen
och då finns det ändå ännu mer att ta tag i, så är min fristad; Xante och att få lov att ta en lång promenad eller bara komma ut och träna henne. Hon gör mig så glad och jag vet att det tagit tid, men just nu är min kärlek till henne så stark
och det finns inte mycket annat så gör mig glad var dag så som hon kan.

Jag drömmer mig bort till sommar (ja, vår iaf) och sol (ja, iaf lite ljusare tider) och till en agilityplan.
Snart snart.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sån go border du har. Hade själv två stycken när jag tonåring. Eller jag köpte dem när jag var tonåring. De blev 15 och 16 år. Jag saknar dom fortfarande. Det var så kul att träna och jobba med dom. Lycka till med Xante

/Ellen

2009-01-19 @ 23:47:30
URL: http://www.pysslingen-ellen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0