En sommaruppdatering

Det har var så otroligt intensivt under en väldigt lång tid, och det blir inte mindre.
Men ikväll har jag mycket mer energi än på väldigt länge, det har sina förklaring, men jag kommer till det!

Efter förra tillfället så var det påsk och vi hade precis tävlat Gåsahoppet.
Det kändes inte direkt jättebra, och jag kände mig mest ringrostig.
Efter det var det Sölvesborg dvs vår hemmatävling, så inte gav några direkta resultat
men så jag var inte direkt närvarande heller.

Sedan skadade sig Xante och vi fick stå över en tävlingshelg, och missade därmed U-DM,
och chansen att kvala till U-SM, så då la jag den tävlingen på hyllan.

Men hon var fit for fight igen till SÖSKs tävling, där det inte heller blev något resultat att skriva om,
hon missade uppfarten på bommen i agility och rev ett hinder i hopp. Känslan var dock ändå på gång.

Helgen efter bar det av till Falkenberg. Första dagen var inget bra för min del, desto bättre för Malena, som debuterade i hopp2an med vinst och pinne. Tog sista pinnen i Sjöbo helgen tidigare.
Dag två var jag så otroligt taggad när jag skulle gå in i Ag1, så det fanns inte att det inte skulle gå. Mest var jag arg efter slarv dagen innan från både mig och Xante. Skärpning hjälpte och det blev VINST och sista agilitypinnen. Malena blev trea!
Sedan var det svårt att ladda om till hopptvåan.



Lund; Jag fick snällt nog efteranmäla till Lunds tävling, vilket gjorde mig jätteglad.
hopp2 först. En förarglig rivning, och då tappade jag fokus i den klassen och blev frustrerad.
Så när jag skulle gå in, så sa mina kära vänner; det var något mörkt i blicken, men det vara bara rent fokus!
Jag skulle minsann hålla ihop HELA vägen! Det gjorde jag och undan gick det, så debuten i agilitytvåan
blev VINST och pinne!

Sedan hade vi en tävlingsfri helg, sista helgen i maj, då Xante var på kollo en hel helg hos M med familj och jag var på festival i Hässleholm. Vilket verkligen gav sådan otrolig mersmak, det var skitkul!

Råådalen; första helgen i juni. Inte heller några direkta resultat. Åter igen var jag inte fokuserad för fem öre.
Egentligen var det en agilitybana som verkligen passade oss. Men eftersom vi länge tränat på att ta fel tunnelingång, så sög Xante på tunneln, som låg väldigt lockande, men som inte alls skulle tas. Men den blicken Xante gav mig när hon hoppar hindret och tittar upp på mig och sedan på tunnel, viker av från första tunnelingången så låg rakt fram och sedan tittar hon upp på mig igen " nu vet jag matte, vilket ingång det är, jag är jätteduktig" Man kunde inte annat än att skratta åt henne. Hopp tvåan var bara katastof, där jag gör ett fel val vid en svår slalomingång, och sedan handlar jag henne "som en chihuahua" Det passar inte riktigt en snabb BC.

SM i Karlskrona: besökte vi på söndagens finaler, och det är ju alltid kul att se SM och se de bästa hundarna i Sverige.
Tyvärr var det ett och annat som för tog stämmningen. Men det är redan avhandlat precis över allt,så det behöver inte jag också ta upp.

Midsommar, spenderades i Gyllebo, tillsammans med mina studiekamrater. En helt fantastisk helg och det var otroligt kul att ses igen. Så mycket som hinner hända på ett år. Helgen avslutades med Simrishamns agilitytävling.
Jag trodde inte jag skulle hinna med att köra dit, och en mindre tävla henne. Men nu kunde jag det och det började med hopp2an. Hade lite beslutsångest efter banvandringen, visste inte riktigt hur fort det skulle gå. Men fort gick det
och Vinst blev det och första hopp-pinnen!!

På Måndagen efter bar det av till Gotland, som jag sett fram emot den veckan, och fem dagars tävlar. Jag skickade in min anmälan redan i januari. Har svårt att redogöra för varje lopp.  I Levide på Södra Gotland, dom första två dagarna, tis-ons, så blev det en pinne i vardera klass. Två 3dje placeringar, flera lopp där tiden hade räckt till topp tre, men med en rivning.

 

Torsdagen var vilodag, vilket verkligen behövdes. Då blev det en massa turistande, gotland är verkligen härligt!
Helgen spenderades  med tävlingar i Visby, första dagen var bara en stor besvikelse, jag ville för mycket helt enkelt.
Så på lördagen bestämde jag mig för att bara skita i resultatet och bara köra, och då lossande det så klart!
Det blev vinst i agilityklassen och därmed sista pinnen, och vi var i uppflyttade till trean! Lilla Xante och jag!
 



Allt jag ville på söndagen var att även ta sista hopp pinnen och så skulle vi så klart debutera i trean.
och jag var inte lite nervös; jag ska helt enkelt inte sitta och titta på en klass. Hade start nr 55 och det nog bara tre nollor fram tills dess, så jag visste att jag hade en riktigt bra chans. Så hjärtat slog såå hårt, så jag trodde att det skulle hoppa ut, hade lite svårt att andas där oxå. Så klantar jag till det och hon går inte in i den tunneln hon skulle.
Men jag var ändå glad för då hade jag det över. Sedan startade vi som sista klass den dagen, så vi hann iväg och göra en massa annat istället. Tillbaka till tävlingen och försöka ladda det sista. En hyfsat lätt bana, för hundarna som tävlat en hel vecka. MEN Xante river första hindret, men jag vill ändå ge järnet som ett bra slut på en härlig vecka.

Vi stannade kvar till måndagen, innan vi åkte hem igen till fastlandet.
På tisdagen körde jag ner till mamma och pappa, och vi firade då bla Xantes uppflyttning, med lite skumpa.


Xante började då löpa, och löpte över Bjuvs tävling, men laget gjorde en otrolig prestation,
utan oss, och samlade två SMpinnar, vilket gör att vi är halvvägs till SM nästa år!

Nu till varför energi blev mycket mer idag. Jag måste jobba och kunde ta ledigt men Xante är i Hässleholm, på Snapphanefejden, och tävlar tillsammans med Emelie Norrman,
som vi går kurs för i Lövestad (9mil enkel väg) en gång i veckan under sommaren.

Det enda jag ville med dessa fyra officiella tävlingar, var att ta sista pinnen i hopp för att
vi skulle vara i samma klass i både agility och hopp.

Jag visste att hon skulle starta kring halv tio, och från det att jag vaknade i morse, så hade jag en massa
fjärilar i magen,  troligtvis för att jag verkligen inte hade koll på läget för att jag inte kunde vara där.
Rapporter får jag från flera håll och till slut, ringde Emelie, DOM VANN! med två sekunder till godo!!
Jag blev så glad, så lättad och jag flög på moln en stort sett hela dagen!
Ag3an, blev inte riktigt så bra, men hon ändå en hyftsat bra tid.

Så nu är jag så peppad inför helgen, då jag ska ta över igen.
Jag är så glad för min lilla stjärna, hon är underbar!!
Aldrig trodde jag att vi skulle gå från ettan till trean på en månad, aldrig trodde jag att vi skulle vara halvvägs till SM denna säsongen, aldrig trodde jag att vi skulle upp och kunna konkurrera på allvar denna säsongen.
Är också glad, för att jag iregel tycker att klass-tre banorna är roligare, att dom ger mer utmaning.

Morgondagen blir AG3 med syrran (då Emelies sambo Jens dömer och hon då inte får lov att tävla) och Hp3 med Emelie. Sen till helgen blir det jag som kör henne igen=)

Framöver blir det oxå födelsedagsfirande på fredag, kvällstävling i Oxie nästa vecka....

Ha de så bra så länge, får se när nästa uppdatering kommer,
ska försöka lägga in filmerna oxå!


Kommentarer
Postat av: Malena & Annie

NI É BÄST de vet ni om!! Filmen från igår finns i min blogg på den FANTASTISKA!!! =)

2009-07-23 @ 22:07:44
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Jessica L

Kul att ha dig tillbaka på nätet igen Anna, har saknat dina "rapporter". Även om jag kanske inte riktgt hänger med i alla "agility-svängar" så fattar ju tom jag att ni är en toppendup, du och Xanté, underbart kul - Grattis!!! Och Lycka till i kommande tävlingar!

Var oxå väldans kul att träffa dig i fredags, hoppas det blir snart igen!!

Stor kram, Kusin Jessica

2009-07-26 @ 19:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0