Uppdatering...

Efter lite påtryckningar här och var så fick jag väl sätta mig och uppdatera lite.
Foton tar jag och lägger in i rätt kategori, men sedan ska de gärna visas upp här oxå, ellerhur?

Livet rullar på i ett rasande tempo:
för att börja med Xante:
promenader och aktivering på vardagarna, och helgerna är till för henne, många gånger.

Vallningen: har vallat på två olika ställe det senaste, men två instruktörer som säger ungefär samma saker med samma inställning, men på två väldigt olika sätt. Kan i nuläget inte säga att det ena passar mig bättre än det andra, utan jag tycker att det ger mig otroligt mycket båda två.
Sedan är det tyvärr så att även om Xante och jag utvecklas så har vi inte riktigt förutsättningarna, både för henne och för mig. På många plan, men som en av instruktörerna säger; jag lär mig otroligt mycket på denna resan och kommer ha helt andra förutsättningar vid nästa hund. För att ska jag vara ärlig så tror jag inte att Xante kommer bli min sista BC.
Men det har ställt mina planer lite på ända och ibland måste man helt enkelt tänka om, vilket ibland är svårt.
eller tja inte bara i bland utan ganska ofta.

Agilityn: idag så tjatade min syster lääänge innan hon fick ut mig på planen, men till slut så kunde jag bara inte säga nä. Vi satte upp en hoppklass 3 bana, och körde denna och faktum är hur imponerad jag blev över att Xante löste den på ett väldigt bra sätt. Sedan att jag springer som en pingvin hjälper ju inte henne.
Men det märks verkligen att vi börjar köra samman oss och bli ett ekipage. Träningen har verkligen gett bra resulutat,
och nu när våren i antågande så blir det bara bättre och bättre. Ska bli kul att komma ut på tävlingsbanan igen.
Syrran tjatade och skällde på oss en massa, eller tja kanske inte så mycket på Xante utan på mig,
och det gjorde att svårigheterna till slut inte blev så svåra.

Jobbet: Det har lugnat ner sig en aning och även om dagarna inte är sysslolösa så fungerar det bra,
vilket ger mer energi kvar när man kommer hem.

scrapingen: kul med ny inspiration, tror att det vara Scrappiz CC som satte igång ordentligt på skaparlusten,
har börjat scrappat "365"-bilder i liiitet format, vilket är riktigt spännande, så nu har jag alla möjliga format igång på en och samma gång, och det ger variation att man orkar lite mer, men också att det går snabbt när man inte orkar/kan sitta i timmar.

Träningen: "Snabba fötter" är verkligen rolig, och även om jag skäms lite ibland så är det för det mesta intensiv kul träning. Man får lite mersmak och imorse när jag inte kunde somna om så tog jag Xante med mig ut och sprang. Riktigt skönt, var kanske inte ute mer än en halvtimme, men dock.

Våren är verkligen i antågande, och jag ser så framemot det, och sedan kanske det tar vändingar som man inte alltid vet,
vilket gör det lite mer komplicerat, men också väldigt spännande.

Kommentarer
Postat av: Malena me familj

Tack för lånet av Xanté igår. De var spännande och lärorikt att få springa med henne. Jag lyckades i alla fall få henne att ligga två på poängjakten till klubbmästarskaps titeln ;) Mer än jag lyckades med min egna :)

KRAM

2009-03-18 @ 18:31:59
URL: http://www.bowmore.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0