En helg...

... och en halv vecka.

Helgen spenderades i Växjö och eftersom R inte var hemma ena dagen, så kunde jag plocka med min stooora pysselväska och scrappa lite! ÄNTLIGEN!! Det var länge sedan jag hade både inspiration och tid att sätta mig ner.
Kan det bero på att Landstoken firade 1års jubliem och att jag börjde dagen med en lång shoppningstur just där! hihi! En massa nya grejer blev det. En die, några stämplar, lite papper och massa nya fräcka brads.

Avslutade rundan med en tur till BK i Växjö med Xante, så att hon fick springa av sig lite. Jag behöver tydligen träna kf igen! Men idag missade hon bara en uppfart på bommen.

När vi kom hem, så fick hon ha lite tråkigt, men hon gick och la sig bredvid mig och höll mig sällskap.

2st LOs blev det: (kan bara visa en, eftersom jag hade tänkt att ge bort den andra, så den kommer så smånigom)


När sedan R kom hem så åt vi lite, hade missat att jag faktiskt var rätt hungrig:P
På kvällen gick vi på bio och såg Sommar med Göran.
Lagom anstängande.
 

Söndag fick jag äntligen sova ut tills jag vaknade helt av mig själv. (Lördag morgonen hade en kollega till mig sovit över, eftersom hon pluggar i Växjö, så jag gick upp och åt frukost med henne)

Hade lite svårt att bestämma oss vad vi skulle göra, men det blev ut på en familjedag som Lions hade på ett grönområde och där oxå agilityuppvisning, så Xante skulle få vara med och visade vad hon kunde. Tydligen kunde hon inte lyssna på direktiv, eller så har vi tränat så mkt svårt nu, att hon inte skulle ta det hindret som stod rakt fram, vilket brukar vara en ganska stor del när man gör en uppvisningsbana.

Åt middag hos Rs föräldrar, och efteråt plockade vi en massa björnbär, eller jag plockade och R åt;)
och underhöll X.


Så idag har jag gjort björnbärsmarmelad, ska bli gott till våra sconesfrukostar i höst.

Xante har fått tänka lite idag. Sist vi var och vallade fick jag lite bannor på att jag gjorde fel när jag skickade henne ffa åt höger. Så då tog jag tag i det så gott jag kan här hemma UTAN får, för att hon ska få in kommandona och att jag ska få in rätt tänk, lättare sagt än gjort, spec när man började träna lydnad när hon var fyra mån och nu är hon inne på sitt fjärde år...

Fick även nummerlapp (och hur länge sedan var det inte man hade nummerlapp) till Sofiero-tävlingen!
Sofiero är en tävling/utställning som alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat. Det är oftast fint väder och härlig stämning i den fina slottsparken. Iår är första året någonsin jag får lov att tävla agility där! Längtar så mkt.
Har även suttit och kollat in startlistor både dit och till Lund i helgen. Visst är det märkligt att jag som tycker om att starta tidigt i en klass, nästan alltid hamnar bland de tio sista! Tills jag öppnade hoppklassen i på Sofiero, då får vi äran att börja, men än så länge är listorna preliminära....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0